Brev:
Den med sutten..
11. november 2009
Alder:
3 år
Den med sutten..
Hej Helen..
Jeg har godt nok skrevet til dig før omk samme emne... men er lidt i tvivl..
Niklas blev 3 år i sept, og er en super storebror... inkl de kampe de self er begyndt at få efter lillesøster er blevet mobil :)
Vi har siden sommerferien øvet lidt med ham i at gå uden ble, og wupti så i løbet af 2 uger i okt var han renlig både om natten og om dagen..
Og i sidste uge bestemte han sig for, at nu kan han selv taget tøj på... vores store dreng :D
Men det bringer os jo så til næste step, som nok ender med at være sutten.. for han har en smule suttebid, og tandlægen siger helst inden for 6 mdr.
Han bruger den kun til at sove med, men virker så også som om han er ret knyttet til den der..
Han har den i munden længe efter han er faldet i søvn, og kan vågne helt ulykkeligt op om natten hvis han ikke selv kan finde den..
Han kan godt brokke sig noget specielt i ulvetimen, hvis han ikke må få den.. men der er det jo bare at holde fast på han ikke må få den..
Men hvad med om natten..
Og hvordan er det i det hele taget nemmest at få den sluset ud.. ?
Vi begyndt st snakke med ham om han er ved at være en stor dreng.. og at de holder op med at bruge sut..
Han var fuldt ud med på den approach ang bleen.. men virker til at den preller lidt af med sutten...
Og self er det heller ikke let, når lillesøster har sin sut.. og de leger sutteleg... men tænderne er jo vigitgere :)
Rikke