3 års undersøgelsen

5. november 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

3 års undersøgelsen

Kære Helen.

For engangs skyld et faktuelt spørgsmål fra mig!

Som du ved rejser vi til udlandet. Planen er, at vi er væk fra Sally er 2 år og 5 mdr, og indtil hun bliver 3 år og 9 mdr.

Vores egen læge synes, det er for tidligt at lave tre-års-undersøgelsen, inden vi rejser.

Jeg har forgæves søgt på nettet for at se, hvad den undersøgelse indeholder af tests. For så kunne jeg måske selv i en vis grad udføre den (var jo engang sygeplejerske...) og ellers bede en børnelæge om det. Det siges, at der er er dygtige, georgiske børnelæger, men de ved selvfølgelig ikke, hvad vi plejer at tjekke danske børn for og hvornår.

Jeg går ud fra, at man bl.a. tjekker højde/vækst, syn, hørelse, børnevacciner, så du får lige nedenstående info:

Sally havde i de første ...

Annonce

... måneder af sit liv ofte forskellig pupilstørrelse - ved samme belysning. Hun blev set af en øjenlæge, som sagde, at man først ved tre-års-undersøgelsen, hvor Sally kan samarbejde, kunne vurdere om det ene øje kompenserede for det andet. Heldigvis har den samme øjenlæge sagt ja til at tjekke hende igen, inden vi rejser.

Hun er ikke ørebarn, og jeg tror ikke, hørelsen fejler noget.

Jeg vil selv følge hendes højde og vækst, mens vi er væk.

Hun er "up to date" med børnevaccinationsprogrammet, og jeg har fået at vide, at den næste vaccination først er, når hun er 4 år. (Selvfølgelig får hun også de relevante rejse-vaccinationer)

Kan du hjælpe med om der er nogle tests, vi bør være opmærksomme på at få lavet, mens vi er væk?

På forhånd 1000 tak,
Sallys mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to