Udvikling - 2 år, 4 mdr.

5. november 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Udvikling - 2 år, 4 mdr.

Hej Helen

Vores dreng på ca. 2½ er en aktiv og glad dreng, men her på det seneste er han blevet mere pyldret og bliver hurtig ked af det. Eks. kan han blive helt ulykkelig hvis strømpen eller lign sidder forkert. Hvis tingene ikke helt går som han vil smider han sig på gulvet og græder. I vuggestuen siger de at han er aktiv og glad, men på det sidste mere indesluttet og stille, er det en fase ?

Vi er begyndt at introducere potten og han kan sagtens finde ud af at tisse på den og bliver meget stolt af sig selv når det sker, men når han skal af med mere, kan det kun ske i bleen og her vil han helst ikke ...

Annonce

... sidde ned, hvilket også er ok.

Nu er han pludselig bange for at sidde i badekaret og skriger nej, nej når vi vil putte ham i, han siger han er bange for at tisse i vandet, mærkeligt for vi har aldrig talt om det...

Jeg ved ikke om det har nogen sammenhæng men han har i de sidste par uger haft et temmelig dækkende rødt udslet på ryggen og noget af maven, ikke andre steder på kroppen, der har ikke været feber og det klør ikke. I følge lægen kan det være kroppens reaktion efter en forkølelse, men tænkte bare om om han kunne have en virus i kroppen som gjorde han var stille og pyldret?

Med venlig hilsen
mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor