Brev:
Meget morsyg - 7 mdr.
3. november 2009
Alder:
7 mdr.
Meget morsyg - 7 mdr.
Kære Helen,
jeg har en datter på knap 7 mdr., som er meget morsyg. Hun har været bange for fremmede helt fra ca. 2 mdr. og har det bedst hos mor og far. Men når hun er sulten og træt kan far ikke trøste hende eller hjælpe. Så vil hun være ved mig! Hvis jeg går ud af det rum, hun er i, begynder hun at klynke og græde, selvom storesøster og far sidder lige ved siden af hende, og hun har fået mad. Også hvis jeg blot henter legetøj til hende lige bag hendes ryg, så jeg er ude af syne. Hun falder meget hurtigt til ro hos mig, og kan lege videre og pjatte, når hun er hos mig.
Bedsteforældrene er hun heller ikke glad ved, selvom de har sædvanligvis har børnetække.
Jeg går til svømning en aften om ugen, når begge børn sover, men sidste gang vågnede hun lige efter jeg var gået, og far forsøgte med sut osv at få hende til at falde i søvn igen. Men da hun først opdagede, det ikke var mig, som gav hende sutten, blev hun helt ked af det og så utrøstelig, at far måtte ringe efter mig, så jeg kunne komme hjem og trøste hende og amme hende i søvn igen (jeg var heldigvis kun nået lidt ned af gaden). Bagefter kom jeg afsted til svømning, heldigvis, og hun vågnede ikke imens.
Nu nærmer tiden sig jo for julefrokoster, og selvom jeg ikke kommer til at deltage i mere end 1-2 stykker i få timer, så er jeg, som sagerne står lige nu, bange for, jeg ikke kan tage afsted.
Har du et godt råd?
Mange hilsner fra IMLO