Meget morsyg - 7 mdr.

3. november 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Meget morsyg - 7 mdr.

Kære Helen,

jeg har en datter på knap 7 mdr., som er meget morsyg. Hun har været bange for fremmede helt fra ca. 2 mdr. og har det bedst hos mor og far. Men når hun er sulten og træt kan far ikke trøste hende eller hjælpe. Så vil hun være ved mig! Hvis jeg går ud af det rum, hun er i, begynder hun at klynke og græde, selvom storesøster og far sidder lige ved siden af hende, og hun har fået mad. Også hvis jeg blot henter legetøj til hende lige bag hendes ryg, så jeg er ude af syne. Hun falder meget hurtigt til ro hos mig, og kan lege videre og pjatte, når hun er hos mig.

Bedsteforældrene er hun heller ikke glad ved, selvom de har sædvanligvis har børnetække.

Jeg går til svømning en aften om ...

Annonce

... ugen, når begge børn sover, men sidste gang vågnede hun lige efter jeg var gået, og far forsøgte med sut osv at få hende til at falde i søvn igen. Men da hun først opdagede, det ikke var mig, som gav hende sutten, blev hun helt ked af det og så utrøstelig, at far måtte ringe efter mig, så jeg kunne komme hjem og trøste hende og amme hende i søvn igen (jeg var heldigvis kun nået lidt ned af gaden). Bagefter kom jeg afsted til svømning, heldigvis, og hun vågnede ikke imens.

Nu nærmer tiden sig jo for julefrokoster, og selvom jeg ikke kommer til at deltage i mere end 1-2 stykker i få timer, så er jeg, som sagerne står lige nu, bange for, jeg ikke kan tage afsted.

Har du et godt råd?

Mange hilsner fra IMLO

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder