Brev:
Ked af det om natten - 6 mdr.
2. november 2009
Alder:
6 mdr.
Ked af det om natten - 6 mdr.
Hej Helen
Så har jeg lige meldt mig og ser frem til at få nogle svar på nogle af alle mine spørgsmål... Har ellers haft en super god sundhedsplejerske, men hun er langtids-sygemeldt og synes ikke jeg kan finde kemien med de andre, når det ikke er den samme hver gang.
Nå men til sagen...
Jeg har en skøn og som regel glad dreng, Bertram, på 6 mdr. Vores problem har hele tiden været omkring hans søvn... og min søvn ikke mindst.
Da han var omkring 4 mdr., havde vi en periode på ca. 8 uger, hvor han vågnede ca. hver time om natten + sov max 2 x 45 min om dagen, så jeg blev slidt helt op. Jeg læste div. bøger, brugte min sundhedspl., min mand og vi kom igennem det, men min søvn er stadig dyrebar for mig. Pga. manglende søvn begyndte min mælk at blive mindre og mindre fed, så nu kan vi godt finde på at supplere op med flaske.
Nu er Bertram blevet meget bedre til at sove om dagen og om natten, men han er nu også begyndt at blive virkelig ked af det, når han vågner, skal sove og/eller "små-vågner" i løbet af søvnen. Han er ellers altid glad - meget glad, og alle siger at han er en smilende og blid dreng. Og derfor er det meget uvant for os, at han bliver så ked af det. Sidst han sov dårligt, vågnede han bare og snakkede og møffede rundt, han græd aldrig...
Det er som om han bliver bange, ked af det eller har ondt...
Vi tænker selv at det kan være:
- tænder (han savler, knubber gummer mm.)
- ondt i maven (han har fået alm.mad siden 4 mdr. og vi er nu så småt begyndt med gluten + kød/fisk, men han tisser og har afføring hver dag.)
- seperations-angst (men han kan sagtens ligge ml. 5-15 min. og lege selv. Han er dog begyndt ikke at ville spise så meget alm.mad som han plejer, men vil helst ammes/flaske)
... eller måske en blanding af det hele...
Og/eller måske noget lidt mere hokus-pokus-agtigt; det er som om han har en masse indestængt energi, så når han græder og vi skal have ham til at falde til ro, skal vi virkelig vugge, gynge, vippe ham ret voldsomt for at det virker, og han ligger altid og møver hovedet ned i hans madras, som om han vil "ud af den"... jeg har hørt lidt om, at kejsersnitsbørn godt kan være sådan fordi de ikke er blevet født "rigtigt"...
Hmmm vi forstår det bare ikke rigtigt.
Måske er dette spørgsmål meget diffust, men håber du kan hjælpe os alligevel...
På forhånd tak.