Brev:
Håndtering af separationsangst?
28. oktober 2009
Alder:
11 mdr.
Håndtering af separationsangst?
Hej Helen
Hvad skal jeg gøre, vores lille fyr på 11 måneder er startet i vuggestue og er så ked af det (og så er moren det også). Han har været der i 4 uger nu, og idag måtte jeg hente ham fordi han var ked og ikke ville sove.
Synes at hans oplevelse af vuggestuen præger ham enormt, han virker ked og skuffet, når vi er kommet hjem fra vugger og liver først op, når der er gået et stykke tid. Hvis famile kommer på besøg, tror han at han skal passes og begynder at græde. Hvis min mand eller jeg går, græder han også.
Han er meget urolig om natten og vi er begyndt at give lidt mælk for at få ham til at falde til ro. Vand gør det ikke for ham om natten.
Jeg synes det er forfærdeligt at han er så seperationsangst og ked af det. Jeg føler at vi slet ikke respekterer ham, når vi afleverer ham nede i vuggeren.
Vi prøver at tage mere hensyn herhjemme, han bliver ikke passet af andre og vi gir ham en masse opmærksomhed. Er det den rigtige måde at bekæmpe angsten på, eller er det en bjørnetjeneste?
Håber du har et lille råd.
Venlig hilsen
den bekymrede mor