Håndtering af separationsangst?

28. oktober 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Håndtering af separationsangst?

Hej Helen

Hvad skal jeg gøre, vores lille fyr på 11 måneder er startet i vuggestue og er så ked af det (og så er moren det også). Han har været der i 4 uger nu, og idag måtte jeg hente ham fordi han var ked og ikke ville sove.

Synes at hans oplevelse af vuggestuen præger ham enormt, han virker ked og skuffet, når vi er kommet hjem fra vugger og liver først op, når der er gået et stykke tid. Hvis famile kommer på besøg, tror han at han skal passes og begynder at græde. Hvis min mand eller jeg går, græder han også.
Han er meget ...

Annonce

... urolig om natten og vi er begyndt at give lidt mælk for at få ham til at falde til ro. Vand gør det ikke for ham om natten.

Jeg synes det er forfærdeligt at han er så seperationsangst og ked af det. Jeg føler at vi slet ikke respekterer ham, når vi afleverer ham nede i vuggeren.

Vi prøver at tage mere hensyn herhjemme, han bliver ikke passet af andre og vi gir ham en masse opmærksomhed. Er det den rigtige måde at bekæmpe angsten på, eller er det en bjørnetjeneste?

Håber du har et lille råd.

Venlig hilsen
den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor