Gå-refleks

28. oktober 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Gå-refleks

Kære Helen

Tak for dine tidligere svar som har været en stor hjælp. Jeg har nu lidt flere spørgsmål vedr. min søn som snart bliver 6 mdr.

Vi har siden han var 2 uger ca. indimellem 'trænet' hans gå-refleks, da vi forstod på vores sundhedsplejerske at det var en god idé at træne kravle- og gå reflekserne. Altså kun nogle få skridt og derudover kravleøvelser.

Men nu har jeg læst mig til at man helst skal undgå at de går med støtte før de er mindst 9-10 mdr.

Vi har nok ...

Annonce

... misforstået sundhedsplejersken, og da vores søn ser ud til gerne at ville op og stå/gå troede jeg ikke der var noget i vejen for dette. Jeg vil derfor gerne vide om vores søn kan have taget skade at de små øvelser, og om vi kan gøre noget for at hjælpe på dette?

Ifølge undersøgelser hos sundhedsplejersker og lægen udvikler han sig fint og trives godt, men jeg er blevet nervøs for, om vi har gjort noget galt ved at træne gå-refleksen. Jer ser frem til at høre fra dig.

Venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor