Brev:
Gå-refleks
28. oktober 2009
Alder:
6 mdr.
Gå-refleks
Kære Helen
Tak for dine tidligere svar som har været en stor hjælp. Jeg har nu lidt flere spørgsmål vedr. min søn som snart bliver 6 mdr.
Vi har siden han var 2 uger ca. indimellem 'trænet' hans gå-refleks, da vi forstod på vores sundhedsplejerske at det var en god idé at træne kravle- og gå reflekserne. Altså kun nogle få skridt og derudover kravleøvelser.
Men nu har jeg læst mig til at man helst skal undgå at de går med støtte før de er mindst 9-10 mdr.
Vi har nok misforstået sundhedsplejersken, og da vores søn ser ud til gerne at ville op og stå/gå troede jeg ikke der var noget i vejen for dette. Jeg vil derfor gerne vide om vores søn kan have taget skade at de små øvelser, og om vi kan gøre noget for at hjælpe på dette?
Ifølge undersøgelser hos sundhedsplejersker og lægen udvikler han sig fint og trives godt, men jeg er blevet nervøs for, om vi har gjort noget galt ved at træne gå-refleksen. Jer ser frem til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Anja