Det sociale liv

20. oktober 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Det sociale liv

Hej Helen : )

Her i Tyskland har de i byerne en "aktivitesgruppe" for mindre børn, som de kalder for "Krappelgruppe". I denne "Krappelgruppe" deltager mor og barn en formiddag om ugen, hvor man leger, synger, er ude i naturen etc.

Damen der står for Krappelgruppen sagde, at den yngste var 11 mdr., men jeg var selvfølgelig velkommen alligevel. Emilie er nu 10 mdr. Jeg vil måske gerne, at hun kan gå inden vi deltager eller er det ikke så vigtigt?

Min mand ...

Annonce

... arbejder og Emilie og jeg er derhjemme, men jeg er begyndt at tænke på det sociale med andre babyer for hende, hvordan gør jeg det bedst? Vores familie er ikke lige i nærheden, men hun "snakker" altid i telefon med dem når de ringer og det synes hun er sjovt, hun lytter og siger lidt lyde.

Vi er netop begyndt på babysvømning for anden gang, hvor man deltager 8 gange.

Hvordan er det bedst for hende? Hvor meget og hvor lidt har hun behov for?

Venlig hilsen

Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.