Brev:
Panikanfald
12. oktober 2009
Alder:
3 mdr.
Panikanfald
Hej,
Så er jeg her igen, for nu trænger endnu et spørgsmål sig på ...
Min søn får nemlig rimelig ofte hvad jeg nærmest vil kalde et panikanfald, hvor han bare slår øjnene op på vidt gab, basker armene ud til siden, og skriger i vilden sky - helt anderleders hjerteskærende gråd end ellers. Det står ikke på særlig længe, og han bliver for det meste beroliget, når jeg får øjenkontakt med ham eller tager ham op. Det kan ske både når han sover, og når han er vågen, og det kommer ofte periodevis, forstået på den måde at nogle dage sker det slet ikke, mens det andre dage sker flere gange i løbet af dagen.
I starten troede jeg, det var et mareridt, men det synes jeg jo ikke det kan være, når det også sker, når han er lysvågen. Han er nu 14 uger, men det har stået på længe. Generelt trives han fint, og han er glad og tilfreds det meste af sin vågne tid, men han døjer dog lidt med maven pga. sjælden afføring.
Har du en ide om, hvad disse panikanfald kan skyldes?
Med venlig hilsen
Helle