Uro før afføring

12. oktober 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Uro før afføring

Kære Helen,

Tak for dit svar forleden. Nu er jeg her allerede igen...

Min lille søn på snart 5 måneder er stadig meget urolig om natten. Han får medicin mod refluks (nexium) og selvom det hjælper ham til at sove bedre, er han stadig meget meget urolig om natten.

Jeg tror det hænger sammen med hans afføringsmønster.
Jeg vil beskrive sidste nat som eksempel:

19.00 Vi lægger an til putning. Jeg ammer ham, synger, går med ham på armen. Han sover hurtigt og jeg putter ham i tremmesengen med sutteklud og sut.
Frem til kl. 22.00 sover han meget uroligt. Sover lidt, klynker, kaster hovedet fra side til side, basker med armene... vågner op og græder.

Jeg giver ham sut, synger, går med ham i en ...

Annonce

... uendelighed. Så snart han kommer på arm falder han forholdsvis hurtigt til ro.
22.00 sover endelig roligt.

23.00 vågner igen og er urolig. Jeg tror det er fordi der er afføring på vej og laver gymnastik med hans ben og skifter ham(der er ikke noget)
Han får bryst og puttes igen

Uroen fortsætter til kl 4.00. Her kommer der lidt i bleen. Jeg skifter ham, ammer og går lidt med ham. han falder i søvn og sover roligt til kl 6.15

Jeg har forsøgt at skrue lidt op for amningen om dagen i det håb at han så vil klare leveringerne om dagen i stedet for om natten. Jeg ammer fuldt ud og fornemmer der er rigeligt med mælk.

Er det normalt at børn er så urolige når de skal af med afføring?

Hilsen Nielsine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor