Brev:
Uro før afføring
12. oktober 2009
Alder:
5 mdr.
Uro før afføring
Kære Helen,
Tak for dit svar forleden. Nu er jeg her allerede igen...
Min lille søn på snart 5 måneder er stadig meget urolig om natten. Han får medicin mod refluks (nexium) og selvom det hjælper ham til at sove bedre, er han stadig meget meget urolig om natten.
Jeg tror det hænger sammen med hans afføringsmønster.
Jeg vil beskrive sidste nat som eksempel:
19.00 Vi lægger an til putning. Jeg ammer ham, synger, går med ham på armen. Han sover hurtigt og jeg putter ham i tremmesengen med sutteklud og sut.
Frem til kl. 22.00 sover han meget uroligt. Sover lidt, klynker, kaster hovedet fra side til side, basker med armene... vågner op og græder.
Jeg giver ham sut, synger, går med ham i en uendelighed. Så snart han kommer på arm falder han forholdsvis hurtigt til ro.
22.00 sover endelig roligt.
23.00 vågner igen og er urolig. Jeg tror det er fordi der er afføring på vej og laver gymnastik med hans ben og skifter ham(der er ikke noget)
Han får bryst og puttes igen
Uroen fortsætter til kl 4.00. Her kommer der lidt i bleen. Jeg skifter ham, ammer og går lidt med ham. han falder i søvn og sover roligt til kl 6.15
Jeg har forsøgt at skrue lidt op for amningen om dagen i det håb at han så vil klare leveringerne om dagen i stedet for om natten. Jeg ammer fuldt ud og fornemmer der er rigeligt med mælk.
Er det normalt at børn er så urolige når de skal af med afføring?
Hilsen Nielsine