Glad 2 årig er pludselig trist

9. oktober 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Glad 2 årig er pludselig trist

Hej Helen

Vi har en pige på 2 3/4 år som altid har været meget glad.
Dagplejen og dagplejeren har hun også altid været glad for.

For 2½ uge siden blev hun MEGET ked af det i legestuen da jeg havde glemt at give hende regntøj med så hun ikke kunne komme ud. Da havde hun grædt i længere tid. Hun sagde også selv at hun havde grædt, og jeg syntes det var fint at hun selv kunne fortælle det.

I forrige uge blev hun i løbet af ugen mere passiv / trist. Specielt fra om onsdagen. Fredag havde hun feber, men det var væk igen lørdag.

Hun får nogle ordentlige grædeture nogle gange - over ting der er svære at forstå, men det hører vel alderen til?

Det der "bekymrer" os lidt er at hun også nogle gange kan blive meget trist - vil ikke noget, klynker, ...

Annonce

... vil bare hænge.

Tidligere (2 - 3 uger siden) løb hun rundt med dukkevogn og andre ting, nu vil hun bare hellere sidde og få læst højt - og nusse. Man kan nogle gange få hende i gang igen med de ting hun plejer at nyde at lave, men hun skal bearbejdes lidt....

Af ting der er sket: Hendes farfar er alvorlig syg, det har stået på i lang tid, men der har været mere snak om det i den periode.
Hendes morfar har også været syg, men det var tidligere på året.
Der har været problemer mellem os og en af vores venner.
Dagplejerens mand er blevet indlagt.

Hun er MEGET følsom og har MEGET store ører.

Skal vi se tiden an eller gøre noget - og hvad?
Kort sagt hvad gør man ved små børn der bliver kede af det, men ikke græder?

Venlig hilsen
Far, mor og barn

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg