Brev:
Glad 2 årig er pludselig trist
9. oktober 2009
Alder:
2 år, 6 mdr.
Glad 2 årig er pludselig trist
Hej Helen
Vi har en pige på 2 3/4 år som altid har været meget glad.
Dagplejen og dagplejeren har hun også altid været glad for.
For 2½ uge siden blev hun MEGET ked af det i legestuen da jeg havde glemt at give hende regntøj med så hun ikke kunne komme ud. Da havde hun grædt i længere tid. Hun sagde også selv at hun havde grædt, og jeg syntes det var fint at hun selv kunne fortælle det.
I forrige uge blev hun i løbet af ugen mere passiv / trist. Specielt fra om onsdagen. Fredag havde hun feber, men det var væk igen lørdag.
Hun får nogle ordentlige grædeture nogle gange - over ting der er svære at forstå, men det hører vel alderen til?
Det der "bekymrer" os lidt er at hun også nogle gange kan blive meget trist - vil ikke noget, klynker, vil bare hænge.
Tidligere (2 - 3 uger siden) løb hun rundt med dukkevogn og andre ting, nu vil hun bare hellere sidde og få læst højt - og nusse. Man kan nogle gange få hende i gang igen med de ting hun plejer at nyde at lave, men hun skal bearbejdes lidt....
Af ting der er sket: Hendes farfar er alvorlig syg, det har stået på i lang tid, men der har været mere snak om det i den periode.
Hendes morfar har også været syg, men det var tidligere på året.
Der har været problemer mellem os og en af vores venner.
Dagplejerens mand er blevet indlagt.
Hun er MEGET følsom og har MEGET store ører.
Skal vi se tiden an eller gøre noget - og hvad?
Kort sagt hvad gør man ved små børn der bliver kede af det, men ikke græder?
Venlig hilsen
Far, mor og barn