Brev:
Uvante lyde og omgivelser
7. oktober 2009
Alder:
5 mdr.
Uvante lyde og omgivelser
Kære Helen
Min søn på nu knap 5 mdr. er født 5 uger for tidligt og har altid været meget sart overfor pludselige og uvante lyde samt omgivelser han ikke kender. Han farer sammen og begynder at græde ved lyden af f.eks. et højt grin, noget der falder på gulvet eller en knallert der kører forbi når han står ude, og er vi uden for omgivelser han er vant til så han spiser helst ikke og vil ikke sove.
På sygehuset fik vi at vide at det er normalt hos for tidligt fødte børn. Bortset fra dette har han ikke andre mén og udvikler sig helt normalt.
Jeg har derfor altid skærmet ham meget og har holdt ham hjemme så meget som muligt. Her er han helt tryg, så længe her er fred og ro. Men gør jeg ham en bjørnetjeneste? Og hvordan laver jeg om på det?
Venlig hilsen
Helle