At møde fremmede

5. oktober 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 7 mdr.

At møde fremmede

Hej Helen

Der er en ting, som undrer mig.

Min datter Signe har igennem længere tid været utrolig åben over for fremmede. Når vi har været på camping "går hun nærmest ind i folk med træsko på". Hun henvender sig til "naboerne" og hyggesnakker, selvom vi ikke er udenfor sammen med hende. Det samme sker på gåture, hvor ældre mennesker henvender sig til hende, så taler hun frit fra leveren med dem.

Vi har været utrolig glade for det, for det er da dejligt med et udadvendt barn. Imidlertid har vi været nødt til at stoppe til gymnastik, fordi hun ikke ville være hos ...

Annonce

... gymnastiklederne, når jeg ikke måtte være derinde i salen og idag, da jeg afleverede i børnehaven var hun meget ulykkelig, fordi der startede 3 nye børn og de alle havde et sæt forældre med. Hun græd og vred sig i pædagogens arme. Jeg havde det skidt med at gå, når hun var så ked af det, men jeg gik alligevel, fordi jeg var bange for, at hvis jeg tog hende med hjem igen, så ville jeg risikere, at understøtte hendes reaktion over for de fremmede, hvis du forstår hvad jeg mener.

Hvordan kan det være, at hun reagerer så forskelligt i de situationer?

Med venlig hilsen

Signes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København