Brev:
At møde fremmede
5. oktober 2009
Alder:
3 år, 7 mdr.
At møde fremmede
Hej Helen
Der er en ting, som undrer mig.
Min datter Signe har igennem længere tid været utrolig åben over for fremmede. Når vi har været på camping "går hun nærmest ind i folk med træsko på". Hun henvender sig til "naboerne" og hyggesnakker, selvom vi ikke er udenfor sammen med hende. Det samme sker på gåture, hvor ældre mennesker henvender sig til hende, så taler hun frit fra leveren med dem.
Vi har været utrolig glade for det, for det er da dejligt med et udadvendt barn. Imidlertid har vi været nødt til at stoppe til gymnastik, fordi hun ikke ville være hos gymnastiklederne, når jeg ikke måtte være derinde i salen og idag, da jeg afleverede i børnehaven var hun meget ulykkelig, fordi der startede 3 nye børn og de alle havde et sæt forældre med. Hun græd og vred sig i pædagogens arme. Jeg havde det skidt med at gå, når hun var så ked af det, men jeg gik alligevel, fordi jeg var bange for, at hvis jeg tog hende med hjem igen, så ville jeg risikere, at understøtte hendes reaktion over for de fremmede, hvis du forstår hvad jeg mener.
Hvordan kan det være, at hun reagerer så forskelligt i de situationer?
Med venlig hilsen
Signes mor