Brev:
Rejser sig hele tiden op i sengen og manglende spiselyst
3. oktober 2009
Alder:
9 mdr.
Rejser sig hele tiden op i sengen og manglende spiselyst
Kære Helen,
Jeg har en dejlig datter på 9 mdr som trives og er godt i gang med sin udvikling.
Hun er for et par uger begyndt at rejse sig op af alting og forsøger nu at bevæge sig fra ting til ting. De sidste aftener har dette dog udmyntet sig til en ny udfordring herhjemme ved puttetid. Hun rejser sig op igen og igen i sengen når vi har sagt godnat. Vi må derind igen og igen for at ligge hende ned, men inden vi når ud af værelset er hun oppe på alle fire igen. Det kan nu tage op til en time før hun overgiver sig og ligger sig til at sove. Hun bliver puttet ved 19.30 - 20.00 tiden og er blevet dette længe uden problemer.
Hendes eftermiddagslur ligger ikke efter 16.00 som du tidligere har anbefalet os og hun sover to lure af ca. 1½ times varighed. Vi er meget i tvivl om hvad det kan skyldes og hvordan vi kan hjælpe hende til at falde i søvn på en god måde. Skal vi gå derind og ligge hende ned igen og igen? Skal vi gå nedenunder og vente på hun siger til eller selv falder i søvn? Hun er ikke ked af det, men leger og snakker.
Vi har de sidste dage haft et andet problem omkring hendes frokost. Hun har indtil nu været meget glad for sin mad og spist stort set alt hvad der er kommet på bordet. Lige nu vil hun dog slet ikke have sit rugbrød til frokost. Hun tager de første bider og så spytter hun ellers resten ud. Vi har prøvet at hun selv sidder med en gaffel og får lov til at spise bidder vi sætter på for hende, men det virker heller ikke længere. Hvad kan dette skyldes og kan vi gøre noget for at ændre dette? Vi har haft samme problem om morgenen, men der har det hjulpet at hun får lov til at sidde med en bolle eller lign. selv og vi så giver hende grøden.
På forhånd mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Betzy