Rejser sig hele tiden op i sengen og manglende spiselyst

3. oktober 2009

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Rejser sig hele tiden op i sengen og manglende spiselyst

Kære Helen,

Jeg har en dejlig datter på 9 mdr som trives og er godt i gang med sin udvikling.

Hun er for et par uger begyndt at rejse sig op af alting og forsøger nu at bevæge sig fra ting til ting. De sidste aftener har dette dog udmyntet sig til en ny udfordring herhjemme ved puttetid. Hun rejser sig op igen og igen i sengen når vi har sagt godnat. Vi må derind igen og igen for at ligge hende ned, men inden vi når ud af værelset er hun oppe på alle fire igen. Det kan nu tage op til en time før hun overgiver sig og ligger sig til at sove. Hun bliver puttet ved 19.30 - 20.00 tiden og er blevet dette længe uden problemer.

Hendes eftermiddagslur ligger ikke efter 16.00 som du tidligere har anbefalet os og hun sover to lure af ca. 1½ times varighed. Vi er meget i tvivl om hvad det kan skyldes og hvordan vi kan hjælpe hende til at falde i søvn på en god måde. ...

Annonce

... Skal vi gå derind og ligge hende ned igen og igen? Skal vi gå nedenunder og vente på hun siger til eller selv falder i søvn? Hun er ikke ked af det, men leger og snakker.

Vi har de sidste dage haft et andet problem omkring hendes frokost. Hun har indtil nu været meget glad for sin mad og spist stort set alt hvad der er kommet på bordet. Lige nu vil hun dog slet ikke have sit rugbrød til frokost. Hun tager de første bider og så spytter hun ellers resten ud. Vi har prøvet at hun selv sidder med en gaffel og får lov til at spise bidder vi sætter på for hende, men det virker heller ikke længere. Hvad kan dette skyldes og kan vi gøre noget for at ændre dette? Vi har haft samme problem om morgenen, men der har det hjulpet at hun får lov til at sidde med en bolle eller lign. selv og vi så giver hende grøden.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Betzy

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie