Brev:
Farsyg dreng - 23 mdr.
1. oktober 2009
Alder:
23 mdr.
Farsyg dreng - 23 mdr.
Kaere Helen,
Tak for din rigtigt gode brevkasse :o)
Vores soen er nu naesten 23 mdr og er enormt farsyg. Jeg synes faktisk at han har vaeret det siden han var omkring 9 mdr. Hvis far er tilstede vil han hen til ham, falder han og slaar sig vil han kun troestes af far, og det er stort set kun far der kan lege med ham. Selv naar han er syg og far er i huset, saa er det ogsaa kun ham han vil hen til. Er vi ude/hjemme hos venner eller familie, saa haenger vores soen konstant op ad far - det er rent ud sagt kun far der dur.
Vi er selvfoelgelig begge overraskede og kede af at det er paa denne maade naar vi begge er sammen med vores soen. Jeg tror at vi havde haabet paa at han ville vokse fra det.
Til gengaeld gaar det absolut fint med vores soen naar jeg er alene med ham, ogsaa naar vi er ude, har gaester paa besoeg, el. lign. Han spiser fint og sover godt, er aktiv og hoerer efter mig naar jeg beder ham om at hjaelpe mig, goere noget, etc. Det er absolut ikke altid at vores soen gider at lytte til far - han kan tiltider bliver mobset og hysterisk, hvis far f.eks. vil skifte hans ble, give ham mad, etc. Jeg ved ikke om vores soen foeler at far lige pludselig foretager sig "mor-ting" og far egentlig hellere bare skulle lege med ham?
Min mand har altid vaeret ret involveret i alt der havde med vores soen at goere, saa det er egentlig ikke fordi min mand aldrig skifter ham, spiser med ham, etc.
Jeg vil indskyde at jeg har gaaet hjemme med vores soen siden han blev foedt, saa umiddelbart taenker jeg at han burde foele sig mest komfortabel hos mig... men det goer han altsaa ikke. Jeg foeler at det er underligt, at han afviser mig isaer naar vi er med venner eller familie. Jeg bliver enormt ked af det og jeg ved at andre ogsaa bemaerker at han naesten begynder at graede hvis jeg vil baere ham el. lign.
Vi ved snart ikke hvad vi skal goere. Jeg er naesten blevet vant til at far altid er den fortrukne i de ovennaevnte situationer... Kan du hjaelpe os?
Mange hilsner
M