Farsyg dreng - 23 mdr.

1. oktober 2009

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Farsyg dreng - 23 mdr.

Kaere Helen,

Tak for din rigtigt gode brevkasse :o)

Vores soen er nu naesten 23 mdr og er enormt farsyg. Jeg synes faktisk at han har vaeret det siden han var omkring 9 mdr. Hvis far er tilstede vil han hen til ham, falder han og slaar sig vil han kun troestes af far, og det er stort set kun far der kan lege med ham. Selv naar han er syg og far er i huset, saa er det ogsaa kun ham han vil hen til. Er vi ude/hjemme hos venner eller familie, saa haenger vores soen konstant op ad far - det er rent ud sagt kun far der dur.

Vi er selvfoelgelig begge overraskede og kede af at det er paa denne maade naar vi begge er sammen med vores soen. Jeg tror at vi havde haabet paa at han ville vokse fra det.

Til gengaeld gaar det absolut fint med vores soen naar jeg er alene med ham, ogsaa naar vi er ude, har gaester paa besoeg, el. lign. Han spiser fint og sover godt, er aktiv og hoerer efter mig naar jeg beder ham om at hjaelpe mig, goere noget, etc. Det er absolut ikke altid at vores soen gider ...

Annonce

... at lytte til far - han kan tiltider bliver mobset og hysterisk, hvis far f.eks. vil skifte hans ble, give ham mad, etc. Jeg ved ikke om vores soen foeler at far lige pludselig foretager sig "mor-ting" og far egentlig hellere bare skulle lege med ham?

Min mand har altid vaeret ret involveret i alt der havde med vores soen at goere, saa det er egentlig ikke fordi min mand aldrig skifter ham, spiser med ham, etc.

Jeg vil indskyde at jeg har gaaet hjemme med vores soen siden han blev foedt, saa umiddelbart taenker jeg at han burde foele sig mest komfortabel hos mig... men det goer han altsaa ikke. Jeg foeler at det er underligt, at han afviser mig isaer naar vi er med venner eller familie. Jeg bliver enormt ked af det og jeg ved at andre ogsaa bemaerker at han naesten begynder at graede hvis jeg vil baere ham el. lign.

Vi ved snart ikke hvad vi skal goere. Jeg er naesten blevet vant til at far altid er den fortrukne i de ovennaevnte situationer... Kan du hjaelpe os?

Mange hilsner
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!