Brev:
Fladt baghoved - vil det rette sig?
30. september 2009
Alder:
3 mdr.
Fladt baghoved - vil det rette sig?
Kære Helen.
Min datter er 11,5 uge og en glad lille trold det meste af tiden. Hun elsker at ligge og hvine/råbe og fægte med arme og ben og kigge på ting, der hænger over hendes hoved, og nogle gange forsøger hun også at nå dem. Men hun er bare ikke særlig glad for at ligge på maven, og bliver hurtigt sur - dvs inden for et minut. Hendes baghoved bliver derfor mere og mere fladt, og min samvittighed bliver sortere og sortere. Er det ikke meningen, hun skal kunne ligge og løfte hovedet på maven nu? Når hun er hos mig, og vi går rundt og kigger på ting, holder hun derimod gerne hovedet selv, så længe hun kan.
Jeg er rigtig ked af, hvis hendes hovedform kommer til at se ud, som den gør nu, hvor den er flad og spids set fra siden. Vil det rette sig?
Vi har prøvet at ligge hende på maven hver dag, så vidt jeg husker, men det skal siges, at vores opmærksomhed nok har været optaget af at kapere beskeden om en sygdom, hun har - som i øvrigt ikke har at gøre med hverken hovedform eller mental/fysisk udvikling. Så måske har vi bare ikke været gode nok?
Mange hilsner
En mor