Når barnet hellere vil sove end være vågen

26. september 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Når barnet hellere vil sove end være vågen

Hej.

Jeg ved ikke om du kan hjælpe mig, men nu prøver jeg alligevel.
J
eg har to tveæggede tvillingepiger på 8 mdr., jeg gik fra deres far for godt 3 mdr. siden pga. psykisk vold. Det var blevet så slemt at vi ikke kunne få øjenkontakt med Frederikke, kun når vi sad på en vis afstand kunne vi få nogen kontakt, deres far mente ikke at der var noget galt...

Vi har været i statsforvaltningen for at få lavet en samværsordning, da deres far mente at de sagtens kunne holde til en 7 dage hos ham, 7 dage hos mig ordning, hvilket jeg modsatte mig. Nu har han dem indtil videre 3*3 timer om ugen.
Stort set ved hver afhentning vil han diskutere og det foregår hen over hovederne på pigerne..

Han mener ikke at jeg har nogen rytme med dem, fordi de ikke står op og sover på samme tidspunkt hver dag. Jeg går stadig hjemme på barsel og vi står op når pigerne vågner, det er alt fra 05.40 til 07.15. Efter 2-2½ time sover de deres første lur på 1½-2 timer, derefter er de vågen 3½-4 timer, hvorefter de igen sover 1½-2 timer. De får deres vællingflaske kl ...

Annonce

... 19.30, hvilket de nogen gange falder i søvn til, andre gange først senere, dog sjældent senere end 21. Det er ikke altid lige nemt når jeg er alene..

Når deres far skal have dem prøver jeg at "time" det sådan at jeg vækker dem fra deres lur et kvarter før han henter dem, så han får dem friske og udhvilede. Jeg gør alt hvad jeg kan for at stille ham tilfreds, bare for at slippe for hans brokkeri!

Når han har dem falder de i søvn efter ca. 2 timer, hvilket der undre mig noget! Han siger ellers at de er glade og tilpasse til at starte med, men at de så bliver pyldrede og umulige og så ligger han dem til at sove. Når jeg så kommer for at hente dem prøver han at give mig skylden for at de vil sove.

Nu kommer mit spørgsmål så: efter hvad jeg ved, er små børns måde at beskytte sig selv på at de ligger sig til at sove, er det rigtigt eller forkert? Eller har du en anden forklaring?

Med venlig hilsen
Kathrine

PS: Glemte lige at sige at jeg har prøvet at forklare ham at det er levende væsner/små børn han har med at gøre ikke robotter.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.