Brev:
Græder sig i søvn - 2 mdr.
25. september 2009
Alder:
2 mdr.
Græder sig i søvn - 2 mdr.
Hej Helen
Min datter er nu 2 mdr. Det går stille og roligt bedre med hende. Hun er ikke længere så utilfreds i sine vågne timer.
Hun er dog ikke vild med at ligge i arm hos mig eller i det hele taget at blive håndteret. Der skal meget lidt til før hun protesterer og vrider sig. Hun er bestemt ikke nogen hygge baby!
Det største problem er når hun skal puttes til natten. Ville egentlig gerne at hun falder til ro hos mig og falder i søvn og så kan jeg lægge hende. Men hun skriger og skriger og den måde hvorpå hun skriger "mindst" (og det er stadig meget) er hvis vi putter hende med sut, nusseklud og doodoo bamse i tremmesengen og shysser og aer hende til ro. Det kan godt tage op til 2 timer med on/off gråd før hun sover. Hun er tydeligvis træt men skriger og skriger så det er ganske forfærdeligt at høre på. Men det er meget værre hvis vi tager hende op og forsøger at få hende til ro på armen, maven.
Har du nogle forslag til hvordan vil kan få hende mere stille ind i søvnen? Tager hun skade af al den gråd i forbindelse med natten? Jeg tænker at det jo er her i starten af sit liv hun skal føle sig elsket og velkommen, og hun græder så meget at jeg er nervøs for hendes psykiske udvikling, især også set i lyset af at hun ikke rigtig bryder sig om nærkontakt ( i hvertfald ikke at ligge på armen eller brystet).
Hun vil gerne snakke og smile, men har det bedst hvis vi ikke håndterer hende, men lægger hende på et tæppe eller puslebordet imens. Det undrer mig da andre babyer jeg møder elsker at ligge hos deres mor. Hun skriger bare hvis man vil have hende til at ligge hos sig.
Hun vil dog gerne ammes liggende og falder gerne i søvn umiddelbart efter (det er sådan jeg ammer hende 1-2 gange om natten, og som regel lader jeg hende ligge hos os i dobbeltsengen).
Hvad kan forklaringen være på at hun ikke vil ligge hos mig og falde i søvn eller hyggesnakke?
Er så bekymret for hendes psykiske udvikling og om der er noget galt. Hun er blevet gennemtjekket flere gange af forskellige læger fordi hun generelt har skreget meget, og de fandt intet usædvanligt. Ifølge læger trives hun flot. De mener at hun blot er lidt af en skrigeballon og der bare ikke skal så meget til før hun skriger op og bliver utilfreds.
Synes godt nok hun er en lidt sur og tvær dame!
Med venlig hilsen
Moderen til den "sure" baby