Græder sig i søvn - 2 mdr.

25. september 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Græder sig i søvn - 2 mdr.

Hej Helen

Min datter er nu 2 mdr. Det går stille og roligt bedre med hende. Hun er ikke længere så utilfreds i sine vågne timer.

Hun er dog ikke vild med at ligge i arm hos mig eller i det hele taget at blive håndteret. Der skal meget lidt til før hun protesterer og vrider sig. Hun er bestemt ikke nogen hygge baby!

Det største problem er når hun skal puttes til natten. Ville egentlig gerne at hun falder til ro hos mig og falder i søvn og så kan jeg lægge hende. Men hun skriger og skriger og den måde hvorpå hun skriger "mindst" (og det er stadig meget) er hvis vi putter hende med sut, nusseklud og doodoo bamse i tremmesengen og shysser og aer hende til ro. Det kan godt tage op til 2 timer med on/off gråd før hun sover. Hun er tydeligvis træt men skriger og skriger så det er ganske forfærdeligt at høre på. Men det er meget værre hvis vi tager hende op og forsøger at få hende til ro på armen, maven.

Har du nogle forslag til hvordan vil kan få hende mere stille ind i søvnen? Tager hun skade af al den gråd i forbindelse med natten? Jeg tænker at det jo er her i starten af sit liv hun skal føle sig elsket og velkommen, og hun græder så meget at jeg ...

Annonce

... er nervøs for hendes psykiske udvikling, især også set i lyset af at hun ikke rigtig bryder sig om nærkontakt ( i hvertfald ikke at ligge på armen eller brystet).

Hun vil gerne snakke og smile, men har det bedst hvis vi ikke håndterer hende, men lægger hende på et tæppe eller puslebordet imens. Det undrer mig da andre babyer jeg møder elsker at ligge hos deres mor. Hun skriger bare hvis man vil have hende til at ligge hos sig.

Hun vil dog gerne ammes liggende og falder gerne i søvn umiddelbart efter (det er sådan jeg ammer hende 1-2 gange om natten, og som regel lader jeg hende ligge hos os i dobbeltsengen).

Hvad kan forklaringen være på at hun ikke vil ligge hos mig og falde i søvn eller hyggesnakke?

Er så bekymret for hendes psykiske udvikling og om der er noget galt. Hun er blevet gennemtjekket flere gange af forskellige læger fordi hun generelt har skreget meget, og de fandt intet usædvanligt. Ifølge læger trives hun flot. De mener at hun blot er lidt af en skrigeballon og der bare ikke skal så meget til før hun skriger op og bliver utilfreds.
Synes godt nok hun er en lidt sur og tvær dame!

Med venlig hilsen
Moderen til den "sure" baby

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge