Brev:
Kys og kærtegn
24. september 2009
Alder:
2 år, 4 mdr.
Kys og kærtegn
Hej Helen
Nu skriver jeg til dig om min datter på 2 år og 4 mdr.
Jeg ved ikke om det er et problem, men nu skriver jeg til dig, for at få din mening om det.
Min datter har aldrig været særlig 'kærlig' og giver ikke gerne kys.
Når vi nogle gange kysser hende, bliver hun ked af det og siger 'ikke kys' og hvis vi beder om et kys, vil hun ikke.
Det er ikke altid det er sådan her, og hun vil da også gerne nogle gange, men det er meget sjældent. Hun giver gerne farvelkys til sin morfar, mormor og moster, men meget sjældent til mig, hendes far og storebror.
Hun vil gerne sidde oppe hos os og putte og der må vi godt give hende kram og ae hende på håret, og kysse hende på håret.
Hun har fået meget nærkontakt som baby, jeg ammede hende ikke, men syntes stadig at kontakten når hun fik flaske var meget nær.
Hendes storebror fik også flaske og han vil gerne kysses og krammes og er også selv meget kærlig. Han bliver lidt ked af det, når hun ikke vil have kys af ham.
I tiden efter fødslen af hendes storebror fik jeg en mild fødselsdepression, og han blev nok ikke taget op så meget i starten som hun er blevet. Det jeg tænker er, at hendes nærhedsbehov er blevet dækket og det er derfor hun reagerer sådan der og det omvendte gør sig gældende for hendes storebror?
Er det normalt, eller skal jeg være bekymret for hende?
Med venlig hilsen
Henriette