Motorisk udvikling - kravle

24. september 2009

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Motorisk udvikling - kravle

Hej Helen

Jeg skriver til dig vedr vores dreng på knap 9 mdr.
Han sidder selv og kan forflytte sig herfra og ned på maven. Når han ligger på maven kuer han bagud og forsøger at få benene ind under maven - men han kravler ikke endnu...

Når han ligger på maven bliver han hurtig vred. Men hvis jeg sætter ham op igen forflytter han sig ned på maven henholdsvis hurtigt.

Når han rækker ud efter legetøj foran ham ...

Annonce

... han ikke kan nå kommer han ned på maven.

Skal jeg betragte denne udvikling som at det vare ikke længe før han kravler??? Han bliver jo så sur når han ligger på maven - i hvert fald efter kort tid.

Han vil gerne stå ved en gåvogn og sofabordet. Vi hjælper ham med at komme op at stå og så står han fint med støtte.

Han er en stor sund dreng. Kan hans vægt evt hindre ham i at kravle???

Mange hilsner
Marianne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder