Brev:
Hvorfor får min pige ingen boeltest?
23. september 2009
Alder:
8 mdr.
Hvorfor får min pige ingen boeltest?
Hej
Jeg har forstået det som at alle børn får taget en boeltest når de er 8 måneder. Andre fortæller i hvert fald stolt om hvordan deres børn klarede den. Men da min sundhedsplejerske var her sidst, sagde hun at det ville være sidste gang. Min pige var på det tidspunkt 7 måneder.
Hvor vigtig er den test og er det noget alle får eller kun nogle? Og kan man selv ønske den ved en anden end sin normale sundhedsplejerske, selvom den åbenbart ikke er en del af pakken i Viborg kommune?
Hun er nemlig ganske ubehagelig og har bla. sagt at jeg er Jehovas vidner (hvilket jeg IKKE er) og spørger hver gang hvorfor jeg er imod prævention i dette samfund, hvor det ikke fungere med 12 børn (Og det er jeg IKKE - er bare ærlig om at jeg gerne vil have to børn tæt på hinanden - er faktisk også gravid igen) og hun er generelt ret ufølsom i munden, så gider ikke ringe til hende og spørge.
Med venlig hilsen
Ps. De kliklyde hun laver lavede med munden, er helt væk :)