Hvorfor får min pige ingen boeltest?

23. september 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Hvorfor får min pige ingen boeltest?

Hej

Jeg har forstået det som at alle børn får taget en boeltest når de er 8 måneder. Andre fortæller i hvert fald stolt om hvordan deres børn klarede den. Men da min sundhedsplejerske var her sidst, sagde hun at det ville være sidste gang. Min pige var på det tidspunkt 7 måneder.

Hvor vigtig er den test og er det noget alle får eller kun nogle? Og kan man selv ønske den ved en anden end sin normale sundhedsplejerske, selvom den åbenbart ikke er en del af pakken i Viborg ...

Annonce

... kommune?

Hun er nemlig ganske ubehagelig og har bla. sagt at jeg er Jehovas vidner (hvilket jeg IKKE er) og spørger hver gang hvorfor jeg er imod prævention i dette samfund, hvor det ikke fungere med 12 børn (Og det er jeg IKKE - er bare ærlig om at jeg gerne vil have to børn tæt på hinanden - er faktisk også gravid igen) og hun er generelt ret ufølsom i munden, så gider ikke ringe til hende og spørge.

Med venlig hilsen

Ps. De kliklyde hun laver lavede med munden, er helt væk :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor