Fars rolle

21. september 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Fars rolle

Hej Helen,

Så er jeg atter på banen:-) Denne gang handler det om at min datter er UTROLIG meget mors pige!! Hvilket far er meget ked af!!! Og selvfølgelig også mig...

Det er sådan at vi bor i Belgien og jeg går går hjemme, mens far arbejder fra ca. kl 9.00 om morgenen til ca. 18.00 om aftenen. Fra starten af har min mand sovet i et andet værelse end os så han ikke blev vækket om natten. Jeg har stået for det meste i forhold til vores datter og vi er blevet meget, som min mand siger, forbundet, hvilket nok ikke er så underligt eftersom vi tilbringer alle vores vågne timer sammen....

Problemet er at vi nu har meget svært ved at få min mand på banen i forhold til ...

Annonce

... Sine-Marie. Det skal helst være mig der gør alting og hvis jeg er for længe væk bliver hun urolig og "søger" mig og kan ikke finde ro før jeg er der igen.

Om aftenen når hun skal i seng, gennemgår vi hendes aftenritual og så går jeg ud af værelset og hvis hun så "kalder" (læs; skriger) har far hidtil kunne gå ind og synge hende i søvn, men nu kan han heller ikke det mere. Hun skriger indtil jeg kommer ind og tager hende og så falder hun i søvn med det samme.

Har du nogle gode råd til hvordan vi får far sluset ind i hendes hverdag, påtrods af de få timer de tilbringer sammen. Og hvordan vi får hende til igen at kunne "nøjes" med far til sengetid.

Med venlig hilsen
Annette.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.