Brev:
Fars rolle
21. september 2009
Alder:
6 mdr.
Fars rolle
Hej Helen,
Så er jeg atter på banen:-) Denne gang handler det om at min datter er UTROLIG meget mors pige!! Hvilket far er meget ked af!!! Og selvfølgelig også mig...
Det er sådan at vi bor i Belgien og jeg går går hjemme, mens far arbejder fra ca. kl 9.00 om morgenen til ca. 18.00 om aftenen. Fra starten af har min mand sovet i et andet værelse end os så han ikke blev vækket om natten. Jeg har stået for det meste i forhold til vores datter og vi er blevet meget, som min mand siger, forbundet, hvilket nok ikke er så underligt eftersom vi tilbringer alle vores vågne timer sammen....
Problemet er at vi nu har meget svært ved at få min mand på banen i forhold til Sine-Marie. Det skal helst være mig der gør alting og hvis jeg er for længe væk bliver hun urolig og "søger" mig og kan ikke finde ro før jeg er der igen.
Om aftenen når hun skal i seng, gennemgår vi hendes aftenritual og så går jeg ud af værelset og hvis hun så "kalder" (læs; skriger) har far hidtil kunne gå ind og synge hende i søvn, men nu kan han heller ikke det mere. Hun skriger indtil jeg kommer ind og tager hende og så falder hun i søvn med det samme.
Har du nogle gode råd til hvordan vi får far sluset ind i hendes hverdag, påtrods af de få timer de tilbringer sammen. Og hvordan vi får hende til igen at kunne "nøjes" med far til sengetid.
Med venlig hilsen
Annette.