Brev:
Hun snakker - også med et punkt på loftet
17. september 2009
Alder:
4 mdr.
Hun snakker - også med et punkt på loftet
Kære Helen,
Et spørgsmål om sprog.
Min datter har pludret siden hun var 3 uger ca.. Nu, hvor hun lige er blevet 4 måneder, er det lange udredninger og råben og hylen. En dame på apoteket forleden troede det var en kat, jeg havde med, fordi hun udstøder nogle meget glade hvin. Især kan hun godt lide at være meget vokal, hvis jeg taler med andre, hvilket er meget underholdene.
Mit spørgsmål er, hvornår de begynder at forstå ord og selv være bevidste om ord? Hun har længe gentaget lydene hej og ja.
Og så noget andet. Hun har fra fødslen godt kunne lide at stirre op på et punkt i luften i vores stue, hendes stirren blev til smil og nu har hun lange samtaler med punktet i luften/på loftet. For at sige det som er, er det lidt uhyggeligt. Hendes forældre er jo rationelle folk, men hun er jo for lille til at finde på usynlige venner. Hvad er det, tror du?
Tak for gode svar,
Fie