Hun snakker - også med et punkt på loftet

17. september 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Hun snakker - også med et punkt på loftet

Kære Helen,

Et spørgsmål om sprog.

Min datter har pludret siden hun var 3 uger ca.. Nu, hvor hun lige er blevet 4 måneder, er det lange udredninger og råben og hylen. En dame på apoteket forleden troede det var en kat, jeg havde med, fordi hun udstøder nogle meget glade hvin. Især kan hun godt lide at være meget vokal, hvis jeg taler med andre, hvilket er meget underholdene.

Mit spørgsmål er, hvornår de begynder at forstå ord og selv ...

Annonce

... være bevidste om ord? Hun har længe gentaget lydene hej og ja.

Og så noget andet. Hun har fra fødslen godt kunne lide at stirre op på et punkt i luften i vores stue, hendes stirren blev til smil og nu har hun lange samtaler med punktet i luften/på loftet. For at sige det som er, er det lidt uhyggeligt. Hendes forældre er jo rationelle folk, men hun er jo for lille til at finde på usynlige venner. Hvad er det, tror du?

Tak for gode svar,
Fie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder