Ulvetimer, overtræthed eller udviklingsfase?

16. september 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Ulvetimer, overtræthed eller udviklingsfase?

Hej Helen

Jeg skriver til dig igen idet vores eftermiddage efterhånden er blevet kaotiske.

Mine tvillige drenge er 7 måneder og får 3 x skemad dagligt samt supplere med mælk, dette køre fint. Vores dagsplan ser således ud: (kombineret med din plan til os)

06.00 - står op
07.00 - Risgrød
08.00 - Mælk 150 ml hver
09.00-09.30 - 1.lur
11.30 - Øllebrød m. grønsagsmos
12.00 - mælk 150 ml
12.30-13.30 - 2. lur
14.30 - Banan mos med tykmælk - evt. mælk 150 ml
15.00-17.30- ulvetime- prøver at få dem til at sove, uden held
17.30 - Katoffelmos, grønsager samt kød
19.00 - nat flaske
19.30 - sover
02.00 - flaske

Som du kan se ved jeg ikke hvad jeg skal stille op fra kl. 15. ca til de skal have aftensmad. Vi har prøvet alt, cykle, køre, gå osv, men som du kan læse i mit fori brev har jeg lidt udfordringer ...

Annonce

... omkring dette også. Intet hjælper, de vil være hos mor og far og alligevel ikke.

Som du nok kan forstille dig er det meget frustrende. Jeg tænker at de er trætte, de sover jo absolut ikke meget om dagen, men jeg kan simptelhen ikke få dem til at sove længere eller få dem ud en trejde gang. Måske de er for overtrætte??

Vi har prøvet at give dem mere og mindre mælk samt skemad da jeg troede det var noget med kosten, men er i tvivl da det heller ikke hjælper. Det skal siges at de nu er i en kæmpe udviklings periode og jeg kan se fremgang hverda. Tv. B ruller nu TV A kryber derudaf, så jeg tænker det umiddelbart kan have en stor indflydelse på humøret om eftermiddag??
Det er heldigvis først begyndt her for 2 uger siden, men ser frem til en løsning snarest.

Håber du kan hjælpe - om ikk andet har jeg vel tiden med mig...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder