Høje lyde og gråd

13. september 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Høje lyde og gråd

Hej Helen,

Så melder jeg mig på banen igen med nogle nye spørgsmål…. ;o)

Det drejer sig om at min dreng på 8 ½ mdr. som er meget ”følsom” overfor høje lyde og gråd fra andre børn.

Siden han begyndte at blive mere bevidst om sine omgivelser, er han altid begyndt at græde når de andre børn i mødregruppen græder. Samtidig begynder han også at græde, hvis én af dem kommer med høje lyde, hvilket de alle jo næsten gør hele tiden på nuværende tidspunkt…. Han kommer jo selv med sådanne høje og skingre lyde herhjemme.

På lørdag skal vi alle mødes i mødregruppen igen og jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har den store lyst da jeg ved at han bliver ked igen. Det skal lige siges at han også græder, når mine svigerforældres hund pludselig begynder at gø.

Her den anden dag var vi hjemme hos en dreng og hans mor fra mødregruppen, men vi havde ikke engang været dér i 10 min., da den anden dreng sagde nogle høje lyd og så begyndte min dreng straks at græde. Den anden dreng fortsatte sine høje lyd og min dreng var helt utrøstelig, så jeg blev nødt til at gå ind i et andet rum. Da han fortsatte med at græde, bare han så på den anden dreng, så endte det med at min mand kom og hentede ham, så jeg kunne blive og snakke lidt. Og min mand fortalte at han blev i vældig humør igen, ligeså snart de var på vej hjem.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor han ...

Annonce

... reagerer på denne måde. Jeg har tænkt på om han bliver forskrækket eller lignende, men han elsker ellers at blive forskrækket. F.eks. når vi leger borte-tit leg eller gemmelege eller andre fjollede ting, som hans mor og far finder på ;o) Jeg er faktisk lidt bekymret, for der er ingen af de andre børn i mødregruppen, som reagerer på den måde. En enkelt gang grinte én af de andre mødre af det, men der meldte jeg klart ud at jeg ikke kunne se noget morsomt i det!!

Men kan ikke lade være med at tænke på, om jeg har gjort noget galt siden han er sådan….

Samtidig begynder vi i morgen at køre ham ind i vuggestue, men frygter da ærlig talt for hvordan han reagerer på det. Der er jo mange børn og larm. Min mand skal køre ham ind og han siger at jeg skal være ganske rolig, for de tager bare en dag af gangen. Min mand går hjemme, så han har god tid til det, men alligevel.

Kan vi gøre noget, så vores dreng ikke reagerer på den måde? Eller vil det gå over af sig selv? Er det tegn på at han ikke er social anlagt? (Når vi går tur eller lignende er han ellers meget nysgerrig og smilende, når han ser andre børn). Det bekymrer mig meget og gør mig også ked, for både min mand og jeg er meget sociale og elsker at være sammen med vores venner. Og det samme ønsker vi jo for vores søn i fremtiden.

Glæder mig til at høre fra dig.

Knus fra en bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.