Brev:
Bange for andre babyer og børn
11. september 2009
Alder:
9 mdr.
Bange for andre babyer og børn
Hej Helen!
Jeg skriver til dig ang. min søn på 9 måneder.
Han trives godt generelt, spiser godt, sover fint, er aktiv og glad for det meste.
Min bekymring går bare på at han er ret utryg ved andre børn og da han snart skal begynde i vuggestue (om halvanden måneds tid) kunne jeg godt tænke mig at han blev noget mere tryg omkring dem.
Det er især jævnaldrende. De behøver ikke nødvendigvis at gøre meget før han bliver utryg og græder. Hele underlæben er fremme hvis bare de kravler tæt på ham eller de kigger lidt for længe, etc. Høje lyde fra andre børn er dog det værste.
Han har måske lidt dårlig erfaring med et vennepars datter, der er en lille højtråbende dame. Hun har fundet ud af at det er sjovt at sige høje bøh-lyde og få ham til at græde. Så griner hun når han græder. En rigtig lille bisse ;) Men ved ikke om det har så meget at sige i forhold til hans utryghed?
Udover det, droppede jeg mødregruppen ret hurtigt pga flytning og da han er vores første barn, har der ikke været så meget kontakt med andre børn selvsagt.
Han er meget tillidsuld omkring andre voksne og vil gerne holdes af andre, selvom han da også godt kan være morsyg, når humøret ikke er i top.
Jeg er begyndt at gå en gang om ugen i en kravleklub for at gøre ham mere tryg ved andre børn. Er det en god ide synes du eller er det omsonst med det?
Håber du har nogle gode råd til mig og en mulig forklaring på hans utryghed.
På forhånd tak!
-Pylremoren ;)