Brev:
Vil ikke i bad - 11 mdr.
9. september 2009
Alder:
11 mdr.
Vil ikke i bad - 11 mdr.
Kære Helen!
Så er knægten på vej til sit første år... Utroligt som tiden flyver.
Vi er løbet ind i et ret overraskende problem. Vores søn plejer at ELSKE at være i bad - det plejer simpelthen at være hans yndlings beskæftigelse, og han har været det næsten hver aften. Han plejer både at lege med badeænder, små skåle osv., og han plejer at plaske voldsomt af fryd og iver, så mor og far bagefter må skifte tøj...
Men de sidste par uger er han pludselig begyndt at græde med det samme, han kommer i badekarret - kravler op med det samme og virker rigtigt ked af det og nok lidt utryg. Så det kan faktisk ikke længere lade sig gøre - vi vil jo ikke tvinge ham, når han bliver ked af det. Vi kan ikke komme i tanke om en dårlig oplevelse, han har haft i badet, som kunne være grunden til denne pludselige reaktion. Vi tjekker altid temperaturen på vandet.
Har prøvet at tage ham med mig under bruseren, men det kunne han slet ikke lide. Vi kan selvfølgelig "klatvaske" ham med en klud, men det har han heller aldrig brudt sig om - vrider sig og protesterer. Derudover er han tit så beskidt i ansigtet og håret af mad, at man virkeligt har lyst til at vaske ham ordentligt.
Har du nogle gode råd?
Med venlig hilsen
en mor