Vil ikke i bad - 11 mdr.

9. september 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Vil ikke i bad - 11 mdr.

Kære Helen!

Så er knægten på vej til sit første år... Utroligt som tiden flyver.

Vi er løbet ind i et ret overraskende problem. Vores søn plejer at ELSKE at være i bad - det plejer simpelthen at være hans yndlings beskæftigelse, og han har været det næsten hver aften. Han plejer både at lege med badeænder, små skåle osv., og han plejer at plaske voldsomt af fryd og iver, så mor og far bagefter må skifte tøj...

Men de sidste par uger er han pludselig begyndt at græde med det samme, han kommer i badekarret - kravler op med det samme og virker rigtigt ked af det og nok lidt utryg. Så det kan faktisk ikke ...

Annonce

... længere lade sig gøre - vi vil jo ikke tvinge ham, når han bliver ked af det. Vi kan ikke komme i tanke om en dårlig oplevelse, han har haft i badet, som kunne være grunden til denne pludselige reaktion. Vi tjekker altid temperaturen på vandet.

Har prøvet at tage ham med mig under bruseren, men det kunne han slet ikke lide. Vi kan selvfølgelig "klatvaske" ham med en klud, men det har han heller aldrig brudt sig om - vrider sig og protesterer. Derudover er han tit så beskidt i ansigtet og håret af mad, at man virkeligt har lyst til at vaske ham ordentligt.

Har du nogle gode råd?

Med venlig hilsen
en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor