Brev:
Mor er den bedste i verden ...
9. september 2009
Alder:
7 mdr.
Mor er den bedste i verden ...
Kære Helen,
Min datter Caroline på 7 mdr. er MEGET glad for sin mor. Og det er der jo ikke noget at sige til, når det er mig hun kender aller bedst af alle og mig hun tilbringer al sin tid sammen med.
Men det er nu ved at være lidt for meget. Jeg kan ikke forlade et rum uden hun græder - også selvom jeg er tilbage inden for 2 minutter. Det betyder, at hvis vi ikke sidder sammen på gulvet og leger eller hun er på min arm, er den gal. Så jeg finder på alle mulige udflugter i supermarkeder, i butikker osv. så hun på den måde bliver aktiveret. Og det går fint. Men det betyder jo også, at det er meget begrænset, hvad jeg får lavet herhjemme. Og jeg kan jo heller ikke blive ved med at finde på ting, der skal handles eller kigges på. Og det er jo også meget rart at være hjemme ind imellem.
Carolines far arbejder meget og er for det meste først hjemme omkring spisetid. Han kan godt tage hende uden hun græder. Men i løbet af dagen ville det være meget rart, hvis hun kunne ligge lidt for sig selv og lege, mens jeg lige fik ordnet en vask eller er i køkkenet. Tidligere var hun rigtig god til det - men nu er der skrig og skrål ....
Er der noget jeg kan gøre, så hun vænnes lidt af med, at jeg hele tiden skal være der, eller tror du bare det er en periode lige nu? Jeg vil nødigt have, at hun også på sigt er en pige, der kun vil være ved mor og ikke kan lege lidt for sig selv.
Håber du har et godt råd.
Mange hilsener
Mette