Mor er den bedste i verden ...

9. september 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Mor er den bedste i verden ...

Kære Helen,

Min datter Caroline på 7 mdr. er MEGET glad for sin mor. Og det er der jo ikke noget at sige til, når det er mig hun kender aller bedst af alle og mig hun tilbringer al sin tid sammen med.

Men det er nu ved at være lidt for meget. Jeg kan ikke forlade et rum uden hun græder - også selvom jeg er tilbage inden for 2 minutter. Det betyder, at hvis vi ikke sidder sammen på gulvet og leger eller hun er på min arm, er den gal. Så jeg finder på alle mulige udflugter i supermarkeder, i butikker osv. så hun på den måde bliver aktiveret. Og det går fint. Men det betyder jo også, at det er meget begrænset, hvad jeg får lavet herhjemme. Og jeg kan jo heller ikke blive ved med at finde på ting, der skal ...

Annonce

... handles eller kigges på. Og det er jo også meget rart at være hjemme ind imellem.

Carolines far arbejder meget og er for det meste først hjemme omkring spisetid. Han kan godt tage hende uden hun græder. Men i løbet af dagen ville det være meget rart, hvis hun kunne ligge lidt for sig selv og lege, mens jeg lige fik ordnet en vask eller er i køkkenet. Tidligere var hun rigtig god til det - men nu er der skrig og skrål ....

Er der noget jeg kan gøre, så hun vænnes lidt af med, at jeg hele tiden skal være der, eller tror du bare det er en periode lige nu? Jeg vil nødigt have, at hun også på sigt er en pige, der kun vil være ved mor og ikke kan lege lidt for sig selv.

Håber du har et godt råd.

Mange hilsener
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"