Brok brok og atter brok

8. september 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Brok brok og atter brok

Kære Helen,

Jeg skriver til dig nu, for at få nogle gode råd til, hvad jeg stiller op med min brokkeprins..

Min søn er nu 8 mdr og det går strålende med 5 måltider og 5 flasker om dagen. Han har ingen problemer med at sove hverken om dagen eller om natten, så det er bare skønt!

T triller fra ryg til mave og omvendt og er efterhånden blevet dygtig til at sidde med ret ryg, han møver sig frem og tilbage på maven henover gulvet for at få fat i det der frister ham, Og han elsker at tumle og lege vildt :-), MEN han brokker sig stort set konstant..

Jeg kan efterhånden ikke huske, hvornår T har ligget på gulvet eller i kravlegården mere end 5 min uden at brokke sig højlydt.. Jeg er snart i 7 sind, for det er ligegyldigt om vi ligger på gulvet med ham eller ikke, for har brokker sig uanset indtil han kommer op til en af os. Hvis vi f.eks går en tur med barnevognen, hvor han kan sidde og kigge er der ingenting, eller når vi er i ...

Annonce

... svømmehallen eller til babymotorik, men straks han kommer på gulvet herhjemme bryder fanden løs.. Han er heller ikke rigtig tilfreds, når vi er på besøg hos andre. Det er i hvert fald ikke længe at de "nye" omgivelser fatter hans interesse.

Det er ved at være hårdt at gå hjemme med ham.. Jeg er ofte trist til mode, fordi jeg ikke føler jeg kan tilfredsstille min søns behov, idet han kun vil være på arm og jeg kan jo ikke bære ham dagen lang.

Her til morges startede han glad og frisk, indtil havregrøden kom på bordet og han ville klaske sine hænder i den, da jeg flyttede tallerkenen hylede og skreg han og nægtede at åbne munden for at få noget at spise og der var intet der kunne få ham til at falde til ro igen..

Er det bare en fase? Synes nemlig den har varet MEGET længe efterhånden. Hvad gør jeg for at gøre min søn gladere?

Håber du har nogle fif, for synes ikke rigtig det er sjovt mere..

Med venlig hilsen
en frustreret moar..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.