Brev:
Temperament - 9 mdr.
6. september 2009
Alder:
9 mdr.
Temperament - 9 mdr.
Hej Helen.
Tusind tak for dit svar vedr. kost når vi skal på ferie - det har givet mig en masse ro i hovedet - i hvert fald med hensyn til den del af ferien :)
Sicilia bliver 9 måneder nu - og er begyndt at vise en del temperament. Vores lille meget milde pige - er nu momentvis erstattet af en lille tyran som råber og skriger.
Mit spørgsmål går på hvordan jeg skal reagere når hun råber og bliver gal. Jeg vil gerne anerkende at hun har noget temperament, men samtidig vil jeg ikke have en pige der vænner sig til at få sin vilje hvis man bare skriger højt nok.
Vi er ved at lære hende babytegnsprog, og hun forstår helt klart tegnene, men er ikke rigtigt begyndt at bruge dem endnu.
Jeg kan mærke at jeg bliver rigtig irreteret på hende, når hun sidder og råber af mig. Jeg tjekker selvfølgelig ble, om hun er tørstig mm. men der er som regel ikke noget. Helt galt er det når hun skal have sin morgengrød - somom hun ikke vil spise morgenmad. Så sidder hun bare og råber og skriger og får ikke spist noget.
Lige nu ammer jeg hende sen aften( 6 minutter = 1 hel amning) 1 gang om natten, nu kun 3 minutter og faldende fordi jeg vil af med den) og så tidlig morgen omkring kl 6. Men selvom jeg trækker morgenmaden til efter kl 8 vil hun stadig ikke spise men bliver bare gal.
Jeg tænker også det måske er fordi der sker så meget udviklingsmæssigt lige nu, hun har kravlet rundt de sidste 14 dage, og er begyndt at prøve at rejse sig også.
Håber du kan hjælpe mig, da jeg til tider føler mig virkelig magtesløs - vi går jo ikke og råber til hinanden herhjemme.