Spytter sin mad ud - 9 mdr.

2. september 2009

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Spytter sin mad ud - 9 mdr.

Hej :)

Jeg har nu fuldt din brevkasse på i lang tid og synes at den er utrolig god. Jeg har dog et spørgsmål som jeg ikke har kunne finde svar på.

Vi har en pige på snart 9 måneder (hun er fra 11-12-08). Vores problem er at hun ikke vil spise mad med bid i. Altså rugbrød, frugt, agurk, kød osv. Hun vil gerne sidde og bide i maden og hun tager bidder af det, men så snart det kommer ind i munden spytter hun det ud igen. Vi ved ikke helt hvad vi skal gøre ved det.

Hendes dag ser sådan ud.

Op. ca 6.00
6.30 havregrød med sveskemos.
8 morgenlur
9.30 frugt og bolle (som hun spytter hun spytter ud) yoghurt med most frugt bagefter
11.30. Bondebrød med smørbart pålæg og agurk (som hun spytter ...

Annonce

... ud)
11.45 Flaske 200 ml.
14. frugt og bolle (som hun spytter ud) nogen gange får hun et glas sveskemos for det vil hun gerne spise.
15.30 Eftermiddagslur (flaske 200 ml hvis hun ikke har spist noget til eftermiddag)
17.30-18 Aftensmad grønssagsmos med køb. Det hele er blendet for ellers vil hun ikke spise det.
19.30 Flaske 200 ml og seng.
03.30 Flaske 200 ml.
Hun får vand til alle måltider.

Vi har prøvet at fjerne nogle af flaskerne men det hjalp ikke på spisningen.

Hun er en lille pige på 7,6 kg og hun tager ikke så meget på som vi gerne ville have. Så derfor er vi også bange for at fjerne for mange flaske for hun skal jo have noget.

Håber at du har et godt råd.

Mange hilsen
Kathrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder