Brev:
Nægter at ligge ned for at blive puslet
1. september 2009
Alder:
9 mdr.
Nægter at ligge ned for at blive puslet
Hej Helen!
Overskriften siger vist det hele! De sidste to uger har den lille lige pludseligt nægtet at ligge nede og blive puslet. Han vil godt ligge på ryggen når han skal sove, så det kan vel egentlig ikke være noget med ørene. I starten kunne vi stadig godt distrahere ham med noget legetøj eller et eller andet spædende han kunne undersøge samtidig med bleskift, men nu virker det stort set aldrig mere. Det er så slemt nu at det kræver to voksne at holde ham, så vi i det mindste kan gøre ham rent. Ble og tøj får han så tit på stående.
Vi er stort set holdt op med at bruge puslebordet, fordi han er så stærk og hurtig, at vi er bange for han falder ned. Min kæreste frygter (med rette!) hvordan det skal gå når han skal passe den LilleViljefaste alene.
Han prøver at vende sig om på maven, han bliver helt stiv i kroppen, så man slet ikke kan vende ham tilbage, samtidig med at han siger nogle meget utilfredse lyde.
Har du nogle gode ideer? Holder det måske bare op af sig selv?
Med venlig hilsen.
- Den pusletrætte