Flitsbue bevægelser og motorik

29. august 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Flitsbue bevægelser og motorik

Kære Helen

Nu vender jeg langt om længe tilbage, for at fortælle, hvad der skete med Mattis flitsbue bevægelser. Jeg har optaget det på videokamera, og har vist det til både sundhedsplejerske og børnelæge. De siger begge, at de ikke kan forklare det, men at det ikke ser bekymrende ud - måske bare en dårlig vane. Jeg har yndermere forklaret bevægelserne til endnu en sundhedsplejerske og børnelæge, og de siger det samme.

Han gør det stadig, men det er i perioder. Jeg må bare stole på forklaringen om, at det ikke er noget.

Så har jeg dog lige et spørgsmål til dig. Matti kan stadig ikke vende sig overhovedet. Hverken fra ryg til mave eller fra mave ...

Annonce

... til ryg. Han er nu 6,5 måned gammel. Jeg øver med ham hver dag, mange gange om dagen, men lige meget hjælper det. Når jeg lægger ham på maven, flipper han helt ud efter kort tid, og tværer bare hovedet ned i underlaget og græder. Han ligger bare på et vattæppe på gulvet.

Han har forsøgt at vende sig nogle gange på det sidste, men det er ikke lykkedes endnu.

Skal jeg være bekymret over det? Alle andre børn på hans alder har kunnet det i månedsvis. Jeg ved godt, at børn er forskellige, og at det formentligt nok skal komme, men jeg synes bare, at han efterhånden er så "gammel" at han burde kunne.

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Mattis mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar sidst. Jeg sprang ned og købte din bog "Sådan får du dit barn til at sove!" Den har virkelig hjulpet mig på rette vej. Det er en fantastisk bog.

Jeg kan virkelig mærke et meget større overskud ved at have forstået, at min søn bare mangler den tryghed i at være tæt på mig og mærke de vuggende bevægelser. Det hang mig langt ud af halsen før bare at tænke på det var puttetid. Nu glæder jeg mig faktisk, ved tanken om at min søn jo elsker at lægge i mine arme og putte, og at jeg kan lægge ham fra mig UDEN han sover, og han bare falder i søvn :)

Elias har trods kolik aldrig haft en nat hvor han ikke har sovet, så det gik lige op for mig at de søvnproblemer jeg troede han havde, slet ikke er så slemme. Hvis der da overhovedet er et problem!

Hilsen mor til Elias, 4 måneder.