Brev:
Flitsbue bevægelser og motorik
29. august 2009
Alder:
6 mdr.
Flitsbue bevægelser og motorik
Kære Helen
Nu vender jeg langt om længe tilbage, for at fortælle, hvad der skete med Mattis flitsbue bevægelser. Jeg har optaget det på videokamera, og har vist det til både sundhedsplejerske og børnelæge. De siger begge, at de ikke kan forklare det, men at det ikke ser bekymrende ud - måske bare en dårlig vane. Jeg har yndermere forklaret bevægelserne til endnu en sundhedsplejerske og børnelæge, og de siger det samme.
Han gør det stadig, men det er i perioder. Jeg må bare stole på forklaringen om, at det ikke er noget.
Så har jeg dog lige et spørgsmål til dig. Matti kan stadig ikke vende sig overhovedet. Hverken fra ryg til mave eller fra mave til ryg. Han er nu 6,5 måned gammel. Jeg øver med ham hver dag, mange gange om dagen, men lige meget hjælper det. Når jeg lægger ham på maven, flipper han helt ud efter kort tid, og tværer bare hovedet ned i underlaget og græder. Han ligger bare på et vattæppe på gulvet.
Han har forsøgt at vende sig nogle gange på det sidste, men det er ikke lykkedes endnu.
Skal jeg være bekymret over det? Alle andre børn på hans alder har kunnet det i månedsvis. Jeg ved godt, at børn er forskellige, og at det formentligt nok skal komme, men jeg synes bare, at han efterhånden er så "gammel" at han burde kunne.
På forhånd mange tak.
Med venlig hilsen
Mattis mor