Brev:
Fontanel
25. august 2009
Alder:
3 mdr.
Fontanel
Hej Helen,
Jeg har et spørgsmål angående min dreng.
Adam får skiftevis flaske, bryst og udpumpet modermælk, men alligevel er hans fontanel ret dyb til tider. Han har en tvillingesøster, derfor denne forskellige måde at give mad på.
Jeg har hørt at det er fordi, de er dehydrerede, men det er også sket dage, hvor det ikke har været specielt varmt.
Får han ikke nok vand igennem mælken? Vi giver ham vand på flaske når vi ser den er dyb, for en sikkerheds skyld. Men ved ikke om det hjælper.
Den kan være dyb, og hvis det falder sammen med at græder, så retter den sig ud igen. Er der en årsag, eller er det helt tilfældigt?
Er der en årsag til at den ellers bliver dyb? Og skal vi bare fortsætte med vandet til ham uanset hvad, eller er det overflødigt?
For nysgerrighedens skyld, hvad sker der, hvis de får et tryk der?
Vi passer selvfølgelig på at vi ikke gør det, men han skubber sig op og ind på tremmerne i sengen, og selvom der er rand på, er der jo et tryk på alligevel. Og ivrigt skubber han sig også ind på væggen ude ved puslebordet. Der har jeg foldet en stofble og lagt nu, men igen er der tryk på, og så videre i forskellige uforudsete situationer.
Har naturen ikke udstyret området med noget der kan tåle dette? Og hvad ligger lige der af hjernens funktion? Et ikke udviklet område? Jeg tænker bare, hvis det får for mange tryk, hvad er konsekvensen så?
Og hvornår lukkes det helt?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Louise