Brev:
Triller kun til og fra den ene side
20. august 2009
Alder:
6 mdr.
Triller kun til og fra den ene side
Hej Helen.
Min søn har tidligere haft problematik angående skævt baghovede. Hjalp en kiropraktiker os med. Går stadig jævnligt hos hende, da han ellers ikke vil støtte på sine ben. Baghovedet er godt rettet op, men stadig en smule skævt, kand og ikke ses på kindbenet længere.
Han ligger fint på maven og rejser sig op på hænderne med strakte arme. Han triller fint fra ryg til mave og tilbage igen. Har også opdaget sine fødder. Al trillen foregår dog til venstre side. Når han drejer om egen akse på maven foregår dette ligeledes venstre om. Også denne siden han kun ville ligge på, da det var hovedet, den var gal med.
Han er meget svær at motivere til at kigge bagud til højre side og dermed komme op på højre side at ligge. Han er tjekket af en fys og der skulle ikke være noget i klemme i nakken eller lign.
Er det normalt, at babyerne kun vil til den ene side? Og er løsningen at vi fortsat leger, leger og leger tril og rul til højre?
Venlig hilsen
Hannne