Triller kun til og fra den ene side

20. august 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Triller kun til og fra den ene side

Hej Helen.

Min søn har tidligere haft problematik angående skævt baghovede. Hjalp en kiropraktiker os med. Går stadig jævnligt hos hende, da han ellers ikke vil støtte på sine ben. Baghovedet er godt rettet op, men stadig en smule skævt, kand og ikke ses på kindbenet længere.

Han ligger fint på maven og rejser sig op på hænderne med strakte arme. Han triller fint fra ryg til mave og tilbage igen. Har også opdaget sine fødder. Al trillen foregår dog til venstre side. Når han ...

Annonce

... drejer om egen akse på maven foregår dette ligeledes venstre om. Også denne siden han kun ville ligge på, da det var hovedet, den var gal med.

Han er meget svær at motivere til at kigge bagud til højre side og dermed komme op på højre side at ligge. Han er tjekket af en fys og der skulle ikke være noget i klemme i nakken eller lign.

Er det normalt, at babyerne kun vil til den ene side? Og er løsningen at vi fortsat leger, leger og leger tril og rul til højre?

Venlig hilsen

Hannne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!