Bange for at komme i bad

18. august 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Bange for at komme i bad

Hej,

Jeg har en datter på 2½ som pludselig er panisk når hun skal i bad - vi har prøvet alt men lige lidt hjælper det. Vi plejer at bade i en balje men vi har også prøvet at bruse hende over men hun er helt umulig og virker som om der er noget der gør hende utryg. Derudover vil hun heller ikke have vasket hår.

Derudover har hun igen en fase hvor hun er meget trodsig og det er en kæmpe udfordring at få hende skiftet, få tøj på osv. Om morgenen går hun helt i selvsving hvis det ikke kører præcist efter hendes hoved og i den rækkefølge ...

Annonce

... der passer hende. Vi når ingen vegne uanset hvilken metode vi tager i brug. Skal man tage kampene eller hvad er rigtigst at gøre?

Hun har selv ligget og faldet i søvn i mange mange måneder på trods af at det tit tager tæt på en time for hende. Men de seneste måneder vil hun ikke ligge selv og da den som sagt oftest er den 21 før hun sover synes jeg aftnerne bliver noget korte.
Vi har taget tremmerne væk så hun selv kan kravle ud af sengen og det har egentlig fungeret ok.

Hun skal være storesøster lige om lidt - jeg har termin på fredag.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder