Brev:
Bange for at komme i bad
18. august 2009
Alder:
2 år, 5 mdr.
Bange for at komme i bad
Hej,
Jeg har en datter på 2½ som pludselig er panisk når hun skal i bad - vi har prøvet alt men lige lidt hjælper det. Vi plejer at bade i en balje men vi har også prøvet at bruse hende over men hun er helt umulig og virker som om der er noget der gør hende utryg. Derudover vil hun heller ikke have vasket hår.
Derudover har hun igen en fase hvor hun er meget trodsig og det er en kæmpe udfordring at få hende skiftet, få tøj på osv. Om morgenen går hun helt i selvsving hvis det ikke kører præcist efter hendes hoved og i den rækkefølge der passer hende. Vi når ingen vegne uanset hvilken metode vi tager i brug. Skal man tage kampene eller hvad er rigtigst at gøre?
Hun har selv ligget og faldet i søvn i mange mange måneder på trods af at det tit tager tæt på en time for hende. Men de seneste måneder vil hun ikke ligge selv og da den som sagt oftest er den 21 før hun sover synes jeg aftnerne bliver noget korte.
Vi har taget tremmerne væk så hun selv kan kravle ud af sengen og det har egentlig fungeret ok.
Hun skal være storesøster lige om lidt - jeg har termin på fredag.