Pyldret

13. august 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Pyldret

Hej Helen.

Så er vi nødt til at have din hjælp igen :)

De sidste 14 dage har Noah (8 mdr) ændret sig meget i hans humør og væremåde. Han spiser godt og varieret efter hans alder og spiser kun 1 gang om natten ved 4-5 tiden. Det er om dagen ændringen er størst.

Han er gået fra at være glad og i godt humør næsten altid til at være pyldret - ked af det og sur/irritabel. Han vil slet ikke sidde selv og lege - og det er heller ikke altid nok vi sidder ved siden af ham på gulvet. Han vil gerne op og sidde hos os - og når han så kommer op vrider han sig som en flitsbue og vil egentlig ikke alligevel. Men meget af dagen er han på arm i øjeblikket.

Hans soverytme i dagtimerne er også helt væk. Før sov han 2 gange om dagen i 1 times tid. Når jeg putter ham nu som sædvanligt bliver han dybt ulykkelig. Jeg må stå og vugge barnevognen i lang tid før han endelig giver efter. ...

Annonce

... Men så vågner han igen efter 10 - 15 min og græder. Så kan jeg vugge løs igen og måske falder han i søvn igen.... Tror han vågner op og bliver ked af det fordi han ikke kan se mig? Så i og med han ikke rigtig får sovet om dagen bliver han jo endnu mere pyldret.

Om natten er han nu tilbage i vores seng. Det gik ellers rigtig godt med at sove i hans egen seng (Tremmeseng ved siden af mig) Men her begyndte han også at vågne hvert 10 min og faldt kun til ro med snak eller en hånd på ryggen ell.lign. for så at vågne igen efter 10 min. Vi var virkelig standhaftige men efter et par nætter på den måde kom han over til os igen og sover nu fint hele natten (afbrudt af 1 spisning)

Motorisk ruller han rundt - gør ikke tegn til at kravle og kan sidde selv. Er lidt bange for fremmede men ikke overvældende.

Håber du endnu engang sidder med de vise sten :)

Venlig hilsen
Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder