Brev:
Sprog - udvikling og støtte?
12. august 2009
Alder:
18 mdr.
Sprog - udvikling og støtte?
Hej Helen.
Jeg har en skøn datter på 18 mdr. Jeg bor alene med hende (blev skilt fra faderen for et halvt år siden), Han ser hende hver anden weekend og en dag i løbet af ugen og vi har et fint forhold til hinanden.
Mit spørgsmål lyder på hvornår der begynder at komme ord???
Malou siger mam mam, muuh, rap rap og det er vist det.. ellers er hendes ordforåd meget sparsomt og den eneste måde hun kommunikere på er ved en meget irreterende mmææææh lyd og ved at pege.
Hun går i vuggestue og trives fint der. Jeg bruger meget tid på at læse, synge og sige ord til hende når hun peger på noget og siger mmæææhh...
Er bekymret, hvornår kommer der ord???
Skal jeg være bekymret???
Hva kan jeg gøre???
Derudover et lille side spørgsmål.... Malou spiser morgenmad, 1/2 bolle hjemmefra, formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad i vuggestuen. Men når hun kommer hjem fra vuggestuen, virker hun enormt sulten... jeg prøver med frugt snak, rosiner, boller mm...... men hun er først tilfreds når hun har spist aftensmad, som jeg er nød til at servere ved 17 tiden ellers er den helt gal.
Jeg synes generelt hun spiser rigtig meget og hun er også en lille robust dame på 14 kg og 84 cm.
Er hun for tyk??
Hva kan jeg gøre for at styrer hendes spisning??
Glæder mig til at hører fra dig
Med venlig hilsen
Mille