Sprog - udvikling og støtte?

12. august 2009

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Sprog - udvikling og støtte?

Hej Helen.

Jeg har en skøn datter på 18 mdr. Jeg bor alene med hende (blev skilt fra faderen for et halvt år siden), Han ser hende hver anden weekend og en dag i løbet af ugen og vi har et fint forhold til hinanden.

Mit spørgsmål lyder på hvornår der begynder at komme ord???

Malou siger mam mam, muuh, rap rap og det er vist det.. ellers er hendes ordforåd meget sparsomt og den eneste måde hun kommunikere på er ved en meget irreterende mmææææh lyd og ved at pege.

Hun går i vuggestue og trives fint der. Jeg bruger meget tid på at læse, synge og sige ord til hende når hun peger på noget og siger mmæææhh...

Er bekymret, hvornår kommer der ...

Annonce

... ord???
Skal jeg være bekymret???
Hva kan jeg gøre???

Derudover et lille side spørgsmål.... Malou spiser morgenmad, 1/2 bolle hjemmefra, formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad i vuggestuen. Men når hun kommer hjem fra vuggestuen, virker hun enormt sulten... jeg prøver med frugt snak, rosiner, boller mm...... men hun er først tilfreds når hun har spist aftensmad, som jeg er nød til at servere ved 17 tiden ellers er den helt gal.

Jeg synes generelt hun spiser rigtig meget og hun er også en lille robust dame på 14 kg og 84 cm.

Er hun for tyk??
Hva kan jeg gøre for at styrer hendes spisning??

Glæder mig til at hører fra dig

Med venlig hilsen
Mille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet