Brev:
Flere fremmedsprog
10. august 2009
Alder:
12 mdr.
Flere fremmedsprog
Hej Helen,
Jeg bor i Spanien, min mand er spanier - jeg taler kun dansk til vores søn og min mand spansk - dog indimellem et par danske ord (så kan manden også lære dansk samtidig!). Vores søn forstår pt. faktisk kun dansk - og et par enkelte spanske ord.
Nu har vi fået en filipinsk aupair der skal passe vores søn m.m. - hun taler engelsk - men også norsk (har været aupair i Norge) - hun skal lære spansk men taler det ikke pt.
Spørgsmålet er: hvad er mindst forvirrende for vores søn at hun taler? - det norske hun kan? eller engelsk - og når hun lærer spansk, så kan hun tale spansk til ham eller? - Kan jo godt forstå at sønnike måske pt og i fremtiden vil være lidt sprog-forvirret!
TAK
Mange hilsner
Lone