Brev:
Indkøb til nyfødt - tjekliste
18. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Indkøb til nyfødt - tjekliste
Hej Helen
Jeg er ganske ny her på sitet, men har en række spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Jeg er 28+ uger henne i første graviditet og vi er så småt begyndt for alvor at købe ind til vores søn. Vi har allerede købt barnevogn, autostol, puslebord plus diverse tilbehør til ovenstående. Vi vil dog gerne i gang med at købe de "små" ting også, så som tøj og det vigtigste pusleudstyr.
Jeg skulle gerne føde vores søn til august og tænker, at der selvfølgelig er forskel på at købe ind til et sommerbarn og vinterbarn. Langt de fleste indkøbslister vi har fundet, er dog til vinterbørn. Jeg har en forestilling om, at det vil være en god ide at have 10 bodystockings med på sygehuset, hvoraf de 5 er med korte ærmer og de 5 med lange ærmer, er det passende og hvad materiale skal det være af? uld eller bomuld?
Jeg har læst et sted, at bruger man først det ene materiale, må man ikke begynde at bruge noget andet af hensyn til barnets huds evne til at ventilere.. Derudover 3 sæt tøj (dragter eller bukser / bluser). Endvidere en fleecejakke og en kyse. Jeg er dog langt fra sikker på, at det er nok??? Vi skal vel også have nogle stofbleer med?
Så er der også alt det med pusletilbehøret. Jeg har læst flere steder, at man skal bruge zinksalve, pudder og engangsklude, men er det nok? (selvfølgelig også nogle bleer, hvor jeg regner med at have nogle newborn-bleer med). Jeg håber, at du kan hjælpe os
Med venlig hilsen
Majbritt