Brev:
Brug af skråstol, autostol og puder
2. marts 2004
Alder:
2 mdr.
Brug af skråstol, autostol og puder
Kære Helen Lyng Hansen
Min mand og jeg er usikre på, hvor meget spædbørns rygge og nakke kan holde til. Vores drenge er 7 uger gamle.
Kan man bruge autostol til dem? I så fald - hvorlænge og under hvilke forudsætninger?
Den ene af drengene får ofte flaske. Hvilke position er bedst til at støtte hans ryg, når han jo skal lige lidt opad?
Min mand kan godt lidt at placere børnene i bløde puder i en skrå position. Er det ok - og hvordan beskytter vi ryggen bedst, når de er i en skrå position?
Hvilke typer underlag er bedst, når de ligger på ryggen f.eks. i deres seng og på et legetæppe? Skal sengen være lidt skrå - med hovedet opad?
Hvornår kan de bruge skråstole i længere tid ad gangen?
Med venlig hilsen
Nybagt tvillingemor