Brev:
Autostol?
2. september 2006
Alder:
7 mdr.
Autostol?
Hej Helen
Tak for dine mange gode svar. Her kommer et spørgsmål som måske slet ikke kommer ind under dit fagområde, men jeg prøver nu alligevel.
Vores datter Sofie er nu knap 7 mdr og en stor pige på 76 cm og nok 10 kg nu. Problemet er at hun snart skal skrues ned i sin bagudvente autostol. Anbefalingen er jo 9 mdr, men vægtgrænsen er 10 kg......suk. Er hun overhovedet gammel nok til at komme i den fremadrettet barnestol, hvor vægtgrænsen er 9-18 kg.
Jeg er naturligvis bekymret for hendes nakke jvf. hendes unge alder.
Hilsen Sofies mor.