De første sko - 13 mdr.

19. maj 2006

Kategori:
Alder:
13 mdr.

De første sko  - 13 mdr.

Hej Helen!

I dag ville jeg ud for at købe sko til min datter på 13. mdr.
Hun går frit mellem ting og elsker sin gå-vogn. Hun elsker at trille rundt med vognen på fliser og græsplænen og det kræver jo lidt fodtøj.

Indtil nu har hun haft skindsko på. Dem der er helt bløde og sidder tæt til foden. Håber du ved, hvad jeg mener.
Skindskoene har hun også haft på ude, men nu hvor vejret er skiftet (igen) er de for kolde at have på.

Jeg var i to forskellige forretninger med hver deres mening. Den ene forretning mente, at det var vigtigt ...

Annonce

... med støtte, og den anden mente at fodens muskler osv. skulle have lov til at udvikle sig, og det derfor var fortidligt med et par sko. Det endte med, at jeg var godt forvirret og derfor kom hjem uden sko til min datter.

Problemet er, at de bløde sko ikke har ret meget isolering i bunden og derfor mest er til indendørs brug. Hvad vil du råde mig til? Skal jeg bare give hende en tyk sok i de nuværende skindsko og se tiden an til hun går helt selvstændigt?

Tak for dine hurtige og meget nyttige svar!

Venlig hilsen
Den sko-forvirrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!