Sko til 10 mdr gammel pige i vuggestue

19. august 2005

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Sko til 10 mdr gammel pige i vuggestue

Hej Helen

Vores lille pige på 10 mdr er lige startet i vuggestue.

Vi har fået at vide, at vi skal købe regntøj, gummistøvler, sko til udendørsbrug etc.

Men, men: Vores pige bruger størrelse 19 i sko og kan kun kravle. Ville det ikke være synd at komme hende ned i et par gummistøvler?!? Jeg synes, det virker ulogisk.

Mht. sko til udendørsbrug...tjahhh...vi har sådan nogle bløde indendørsfutter...dem har hun de første par dage haft på ud i sandkassen...det ...

Annonce

... gik, for det har jo været så godt vejr. Men jeg er lidt i syv sind med hvilke sko, jeg skal købe til hende...et eller andet sted synes jeg, det er synd at købe et par almindelige sko. Hun kan jo ikke gå. Men når jeg ser på de sko, der er helt bløde..fx fra Bundgaard...så har de ruskindssål. Og tjah...det er vel ikke så godt i sandkassen.

Kan du råde mig lidt? Jeg vil jo gerne opfylde vuggestuens ønsker, men min datters trivsel er jo vigtigere

Bedste hilsner
Lise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge