Brev:
Valg af autostol - 8 mdr.
22. juni 2005
Alder:
8 mdr.
Valg af autostol - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg har læst Tænk's test af autostole, og jeg er virkelig i tvivl, om vi skal købe fremad eller bagudvendt stol. Vores datter er 8 mdr. og skal til at skifte til den i vægtklassen 9-18 kilo.
Den eneste stol, som er bagudvendt, som jeg har fundet egnet, er Bimbofix XL. (3147,-) Den der monteres med ISOFIX. Og hvor man derved skulle kunne undgå fejlmontering, som de skriver så meget om.
Af fremadrettede stole har jeg fundet ud af, at Römer King TS Plus (1699,-), Maxi Cosi Priorifix samt Römer Duo Plus Isofix (2399,-) skulle være gode.
Jeg ved, de bagudvendte beskrives som mest sikre imod halsvirvelskader. Men samtidig tror jeg vores lille pige, som er en rigtig social lille een (med et godt temperament) vil synes, det er usandsynlig kedeligt at sidde med ryggen til os. Faktisk havde vi først pga. sikkerhed besluttet os for en Bimbofix, men jo mere vi tænkte over det, jo mere blev vi også i tvivl om det ville fungere til vores lille pige.
Hvad siger du Helen? Hvad ville du vælge? Og hvis du ville vælge den fremadrettede ville du så tage den Römer stol med ISOFIX eller den uden? Vi har ikke ISOFIX i bilen, men kan få dette monteret på vores værksted for 450,- kr.
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Lise