Tågang og fodtøj til baby

9. december 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Tågang og fodtøj til baby

Hej Helen,

Jeg har et par korte spørgsmål mht. sko til baby.

Vores datter går (siden halvanden måneds tid) langs alle møbler og nu med mere og mere fart på. Hun elsker f.eks. at gå rundt om vores seng igen og igen, og det går rigtig hurtigt. Indtil videre er det foregået på strømpesokker, af og til skridsikre, og altid på tåspidserne. Hun er endnu ikke kommet ned på en flad fod, men går på tåspidserne med spredte tæer. Måske er det normalt? Jeg vil derfor spørge om det langsomt kommer af sig selv, eller om man måske kan hjælpe det ...

Annonce

... på vej ved at give hende små bløde lædersko på.

Derudover vil jeg spørge, hvad vi kan give hende på af fodtøj, når vi er ude. Jeg ville gerne tage hende med på legepladsen, men på denne årstid er det jo for det meste vådt og koldt, og jeg ved ikke om sådanne små bløde lædersko er nok til at holde varmen, og strømpesokker alene går jo ikke hvis hun vil op og gå. Hun har en flyverdragt, men ikke sådan en, hvor man kan lukke af for neden, så hvis hun skal ud af klapvognen og lege, skal der et eller andet på fødderne.

Venlig Hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor