Kædedyne nødvendigt?

18. oktober 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Kædedyne nødvendigt?

Hej Helen.

Jeg skriver til dig, da jeg har et spørgsmål omkring min dreng på 8 måneder og nødvendigheden af en Kædedyne?!

Jeg havde forrige mandag besøg af min sp, som ud fra en snak vi havde om S' urolige søvn, rådgav os til at prøve med en Kædedyne til S.

Jeg er klar over at S er en lille gut som trækker mange indtryk ind, men jeg er med Kædedyne osv bange for, at hvis vores søn har en smule sensitivitet, at vi så booster den side ved at anvende en sådan i stedet for at prøve på at gøre ham "klar til verden" ved blot at udvise kærlighed og vise ham at vi er der for ham.

Vi er bekendt med, ...

Annonce

... at han netop nu er i separations-fasen og at han kan savne os og have brug for ekstra tryghed. Så er det "bare" at give det lidt tid og "håbe" på at han kan klare verden uden diverse eller ville du rådgive os til at fortsætte med Kædedynen?

Vi vil gerne undgå at gøre "et nummer" ud af at han er "urolig", da vi jo også ved, at mange børn der er i kravlestadiet jo er temmelig aktive - også om natten.

Storm er ellers en glad dreng og ikke utryg ved verden - men blot meget opmærksom og nysgerrig.

Vi håber at du kan hjælpe. Spørg os endelig, hvis der er noget du mangler oplysninger om.

Venligst H

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder