Sko til baby

7. juli 2017

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Sko til baby

Hej Helen

Vores søn er nu begyndt at tage rigtig mange skridt selv uden støtte.

Da han var omkring 10 måneder gammel fik han et par prewalker.

Så har jeg læst om en professionel sko butik til børn i København som måler og vurdere barnets fod f.eks. om han har en bred eller smal fod osv.

De har ferie lukket lige nu og er først tilbage 1/8. Vil det være fint at bruge prewalkerne som udendørs sko indtil d. 1/8? Eller vil du mene at han skal have nogle rigtig udendørs begynder sko nu? Eller ...

Annonce

... vil det være fint at gå ned i en almindelig sko butik? eller f.eks. butikker som både sælger tøj til børn og sko til børn? Er det så vigtigt at det er en specialist i børe fødder og sko til børn?

Jeg har læst så meget om begyndersko og hvor vigtigt det er at de passer helt perfekt til barnets fod osv.

Derudover vil jeg høre hvad du syntes om, et par sneakers fra fx. adidas som han kun skal have på engang imellem? jeg har læst at det er usundt for de små fødder med sådan nogle sneakers.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.