Genbrug til lillebror

26. december 2016

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Genbrug til lillebror

Kære Helen

Jeg håber du og din familie har haft en dejlig jul.

Lige et spørgsmål om genbrug og allergi. Jeg er i tvivl om jeg kan genbruge min elskede voksipose fra storesøster til lillebror eller om jeg skal købe en ny.

Jeg ved at sengetøj, dyner mv skal kunne vaskes ved min 60 grader for at slå husstøvmider ihjel. Men hvordan forholder det sig med ulddyner? Nogen påstår jo at de er selvrensende .. Den ...

Annonce

... har været brugt til middagslur i 2 sæsoner indtil for små 2 år siden og været ude at hænge flere gange i frostvejr. Den kan renses v kemisk rens, men det tænker jeg ikke er det bedste, da jeg nødigt vil have kemikalierester, når min baby skal ligge i den...

Jeg har selv parfume/duft- allergi så han kan muligvis være disponeret for allergi.

På forhånd tak for hjælpen og godt nytår😀

Kærlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"