Drikkekop

14. december 2016

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Drikkekop

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar -det er rigtig brugbart.

Isak har fået flaske måske 5 gange indtil nu, der har jeg malket ud og det har han fået. Det har han taget fint, men jo har tænkt at vi skal øve flaske mere kontinuerlig med ham, så han kan det når jeg ikke er der. Jeg vil være væk nogle timer om dagen, og håber på at kunne amme ham fortsat indtil 1 års alderen, men det må tiden jo nok vise. Jeg vil lade far give flaske når han er hjemme fra ...

Annonce

... arbejde.

Jeg har imellemtiden givet risgrød med stor succes. I morgen vil jeg prøve quinoagrød blandet sammen med lidt hjemmelavet æblemos.
Idag har jeg også lavet brocolimos med min egen mælk, der spiste han 5 skefulde og så lidt skeptisk ud, prøver også det igen i morgen.

Vi har fået en tupperware tudkop hvor vandet ikke kan løbe ud af. Men hvorfor er det at de ikke anbefales mere? Husker både mine niecer og nevøer drak af dem for 5-8 år siden..

Venlig hilsen
Lise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.